Crna Gora – mala zemlja s velikim potencijalom

Planiraš li posjetiti Crnu Goru? Ili si je već posjetio/la i rado joj se vraćaš? Sigurno ćeš pronaći razne zanimljivosti i skrivene bisere zato nastavi čitati jer donosim ti svoj road trip iz 2021. kada sam ljeto odlučila provesti upravo tamo i uživala u prirodnim ljepotama, a bome su i cijene bilo puno niže u odnosu na Hrvatsku (uzmi u obzir da su cijene sada ipak veće).

View this post on Instagram

A post shared by Patricia | Samostalna organizacija putovanja (@patricia_wanderlust_pl)

Herceg Novi

Odvozila sam 720 km u jednom danu i konačno parkirala auto i čim smo se smjestili i porazgovarali sa simpatičnim djedicom, vlasnikom smještaja (10 eura po osobi noćenje, u špici sezone, minuta do plaže), išli smo se baciti u more! Cijeli dan sam čekala taj trenutak, da kupanje u znoju zamijenim kupanjem u moru! Milina!

Herceg Novi je po nekima najljepši grad na Jadranskom moru (iako mi se sviđa, ne bih baš toliko pretjerivala), a neki ga zovu malom Nicom. U blizini gradske luke, uzdiže se tvrđava Forte Mare, srednjevjekovna utvrda koju je izgradio bosanski kralj Tvrtko I 1382., koji je ujedno i osnivač grada. Ljeti služi i kao kino. Druga tvrđava koja se ističe je turska Kanli Kula (Krvava Kula), na 85 m iznad mora i odatle puca najljepši pogled na grad.

Navečer smo prošetale gradom, bircevi, noćni klubovi, sve prepuno, traži se karta više, muzika trešti na sve strane, baš ludilo! Imaju veliku i lijepu promenadu punu sadržaja. Teta na kiosku se čudila kako mi iz RH dolazimo u CG na ljetovanje, a mene je više čudilo što 50 GB interneta košta samo 5 eura!

Herceg Novi – što posjetiti

Stari grad, Sat kula (Sahat kula, Gradski toranj), Kanli kula, plaže, Forte Mare (Morska tvrđava), vidikovac ispred Holiday Lounge Bar – slova I <3 Herceg Novi

Perast

Tu je bilo jako izazovno s parkingom, sve puno. I prije i poslije grada parking full, a ogromni su. I onda konačno ubodem jedno mjesto i imaju samo dnevnu ulaznicu od 5 eura. Perast je prekrasan! Baš šarmantni priobalni gradić. Prošetale smo i popele se na zvonik (upad: 1 euro), pogled je fenomenalan, ali stepenice su kaos, jako je usko i nisko i nekako dosta nezgrapno, ali isplati se.

Perast ima samo jednu dugačku ulicu koja se pruža uz more i od nje u visinu polaze stepeništa koja vode u više dijelove do razbacanih kućica. Iako je ovo mali primorski gradić, tu je čak 18 crkava i 19 palača! U 14. st. postojalo je brodogradilište i tu je radila prva pomorska škola.

Perast – što posjetiti

Crkva Sv. Nikole, šetnica uz more (glavna i jedina ulica), centar, Gospa od Škrpjela (umjetni otočić, mi nismo stigli, ali navodno je must see)

Kotor

Grad je prekrasan, stari dio pogotovo! Nažalost penjanje na zidine ovaj put otpada jer bi jednostavno krepale po ovoj vrućini. Prošetale smo okolo, naokolo, kasnije se i okupale i upoznale neke cure iz Podgorice koje su nam savjetovale da Podgoricu zaobiđemo zbog gužvi i nesreća (to smo i učinile).

Kotor se nalazi na UNESCO-ovu popisu zaštićene svjetske kulturne baštine od 1979. Bedemi podsjećaju na Dubrovačke, budući da je i Kotor dugo bio pod mletačkom vlašću. Kotor u svojoj unutrašnjosti krije mnoga kulturna i povijesna bogatstva koja potiču iz srednjeg vijeka, koji privlače turiste koji posjete Bokokotorski zaljev.

Kotor – što posjetiti

Gradska jezgra (pod zaštitom UNESCO-a), Tvrđava Svetog Ivana i Kotorske zidine (okružuju grad, 4,5 km, a do vrha ima 1300 stepenica; nažalost zbog najvećeg sunca nismo išle), Katedrala Sv. Tripuna

Tivat

Tivat me skroz osupnuo. Ono, di sam? Svjetska marina, luksuzne jahte, zgradurine, hoteli, sve ušminkano, markirano, skupo… Ludilo. Odiše luksuzom i skupoćom, kao da nisi u Crnoj Gori. Neki drugačiji svijet. Porto Montenegro je prva luksuzna marina na Jadranu i za samo 5 godina, od makete se razvila u luksuzni brend i najsuvremeniji turistički proizvod.

Tivat – što posjetiti

Porto Montenegro – marina za mega jahte i luksuzni kompleks objekata, Etnografski muzej – Ljetnjikovac Buća

Klinci – Rose – Olupina broda

Navigacija me malo krivo odvela i išla sam okolnim putem, stigla konačno i vidim olupinu u moru. Ali nikako do nje, osim preko mora ili preko stijena. Odlučila sam preko stijena jer sam je htjela fotografirati, uspjela sam i zaradila par manjih ozljeda, ali isplatilo se.

Budva

Umorna od mora, vrućina, uskih ulica, brda i dolina, upadam u kolonu i zastoje na cesti. Nikak se pomaknuti, koma. Već se i smračilo, a nakon sat vremena stajanja polako se mičemo i skužimo da je zastoj zbog saobraćajke. Navečer kasno dolazimo u Budvu, subota je, puno je sve! Svi parkingi full, nema nigdje mjesta, gužva, pune ceste auti i ljudi koji idu u noćni izlazak.

Stajemo u supermarketu i pitamo lokalca di još postoji kakav parking. Odemo di nas je uputil i srećom, nalazimo mjesto pa klipsamo sa stvarima do centra i smještaja.

Grad je pravo gradilište i hotel na hotelu čim se makneš iz centra, Budva me baš i nije oduševila, a ioako je špica sezone u nedjelju trgovine uopće ne rade. Međutim, plaža Mogren je zaista divna!

Budva – što posjetiti

Plaža Mogren (prolaz u stijeni), Stari grad, ostale plaže

Sveti Stefan

Sveti Stefan predstavlja najluksuznije ljetovalište u Crnoj Gori i na sam (polu)otok se ne može ako niste gost hotela. Ali može se do plaže i vidikovca. Naziv dolazi od crnogorskog oblika imena Svetog Stjepana Prvomučenika.

Malo smo se namučili u gužvama mimoilaženju na uskim ulicama di su svi parkirani sa strane i di jedva jedan auto prolazi… Ali kad sam konačno nekim čudom parkirala, na plaži je pržilo i bila je uživancija kupati se te posjetiti vidikovce!

Vidikovac Pavlova strana

Ovo mi je već na slikama izgledalo wow, ali nikad ne znaš kako će biti uživo. Međutim ovo je baš ugodno iznenađenje! Odlično, baš pravi biser Crne Gore! A atmosfera, došli taman prije zalaska sunca, takav nekakav mir i spokoj, gledaš u ta prostranstva, brodiće koji se dolje voze po rijeci, tu i tam dođe još netko diviti se ovoj ljepoti! Ma ludilo!

View this post on Instagram

Jedino cesta kojom smo dolazili je bila totalni krš, makadam, rupe, zavoji, dosta gadno za mimoilaženje, srećom kad smo se vraćali sam slučajno negdje krivo skrenula i došla na asfaltiranu cestu.

Cetinje

Nakon smještaja i parkiranja, otišle smo u lokalni restorani, odlično se najele, popile pivce i razgledale grad. Baš je bila super atmosferica, grad na trenutke prazan, a u centru odjednom sve puno. Za Cetinje kažu da je neslužbena prijestolnica Crne Gore, u simboličkom smislu centar i duša CG i povijesno središte crnogorske nacije. Grad ima oko 15 tisuća stanovnika i smješten je u podnožju Lovćena, između Boke kotorske, Skadarskog jezera i Jadranskog mora. Naišle smo neki lokalni art birc i odmorile još malo prije odlaska u smještaj. Nažalost Cetinje smo vidjele samo uvečer, kad je sve već bilo zatvoreno, ali vjerujem da je danju još ljepši i da bi još više istražile, ali put zove dalje…

Što posjetiti u Cetinju?

Narodni muzej Crne Gore, Cetinjski manastir, Muzej kralja Nikole, Cetinjski samostan, Biljarda…

Nacionalni park Lovćen

Došli smo na planinu i nema parkinga, već parkiraš na cesti, na uzbrdici, neki lik navigira tko di da ide. Dođemo gore i lijepo je sve i te famozne stepenice! Znala sam da ih je pun kufer, ali nisam znala da su u tunelu, tako da nema straha od sunčanice, baš je bilo ugodno! Kad smo stigli na vrh, suvišno opet reći, ali pogled, na sve strane, baš prekrasno!

Lovćen je najznamenitija planina u Crnoj Gori, nacionalni park površine 6 220 ha i izdiže se iznad Boke kotorske i pjevan je u mnogim spjevovima te u crnogorskoj himni. Visinom se ističu dva vrha: Štirovnik (1749 m) i Jezerski vrh (1657 m). Na Jezerskom vrhu nalazi se mauzolej poznatog crnogorskog pjesnika i filozofa Petra II. Petrovića Njegoša, koji je i pokopan na Lovćenu, na vrhu koji se vidi iz njegova rodnog mjesta – Njeguša. Njegošev mauzolej najveći je i najvažniji spomenik nacionalnog parka Lovćen. Do mauzoleja vodi čak 461 stepenica! Ulaznica za Nacionalni park Lovćen je 2 eura i za Njegošev mauzolej 5 eura.

Kad smo krenuli dalje, pucali su prekrasni pogledi i stajala sam na par vidikovaca gdje je prekrasan pogled na bokokotorski zaljev, kažu 1 od 10 najljepših zaljeva na svijetu!

Nikšić

Preko brda i dolina, kozjih puteva i radova na cesti, obližnjeg požara, žeđi i još para drama, konačno smo stigle u Nikšić. Nisam očekivala ništa, osim popit Nikšićko pivo u Nikšiću, ali vozila sam pa nisam pila. Srećom, nakon opskrbe u supermarketu i free parkinga kod stambenih zgrada, pješačile smo do centra i zadržale se na Tvrđavi. Nikšić je drugi grad po veličini te vrlo važan industrijski centar Crne Gore, jer se u njemu nalazi pivovara Trebjesa, poznata po legendarnom Nikšićkom pivu, kao i Željezara koja proizvodi sirovi čelik i visokokvalitetne čelične limove. Nastavile smo preko Gradskog parka do katedrale i dvorca kralja Nikole pa sve do centra i glavnog trga.

Što posjetiti u Nikšiću?

Tvrđava, Trg Slobode, Dvorac Kralja Nikole I Petrovića, Katedrala, Gradski park

Manastir Ostrog

Podosta neplanirano, ipak se odlučujemo za Manastir Ostrog. Izgleda fenomenalno i nesvakidašnje na slikama pa valja to provjeriti uživo. Uostalom ako sam odvozila sve ove nikakve ceste valjda autek može izdržati još malo uzbrdica. Manastir Ostrog je uklesan u stijeni na 900 m n.v., a izgradio ga je Sveti Vasilije Ostroški čije se relikvije i danas nalaze u manastiru. Striček koji tam radi ispričao nam je kako je sam Vasilije nosio kamenje i gradio ovo mjesto te kako je ovo sveto mjesto preživjelo njemačke granate, još i danas tamo se nalazi granata koja čudom nije eksplodirala.

Manastir Ostrog veliko je pravoslavno iscjeljiteljsko svetište i postoje svjedočanstva o tisuće čudotvornih ozdravljenja za koja se vjeruje da su postignuta zahvaljujući Svetom Vasiliju. Ujedno je i najposjećenije pravoslavno svetište na ovim prostorima. Zaista je fascinantna lokacija, a kad se parkirate još se treba odšetati do samog manastira, po serpentinama ili sklizavim stepenicama, a uz stepenice ljudi ostavljalju čarape i do gore hodaju bosi. Ono što nas je najviše začudilo je da ispred samog manastira mnogo ljudi i obitelji s djecom doslovce kampiraju. Imaju deke, madrace, mole se, druže se i spavaju…

Most na Đurđevića Tari

Kad sam istraživala koja mjesta posjetiti u CG, čim sam vidjela slike ovo sam ubacila u plan puta. Pun pogodak! Mjesto je odlično! Ima i free parking opcija i više zip line-ova niz kanjon, od 15 do 25 eura. Kod mosta, postoje restorani gdje se možete opustiti i uživati u jedinstvenom pogledu te suvenirnice. Most na Đurđevića Tari je dugačak 365 m, ima 5 lukova, a glavni luk ima raspon 116 metara. Most se uzdiže nad kanjonom dubokim preko 150 metara i svrstava se u Top 20 najljepših mostova na svijetu. U vrijeme kada je bio izgrađen, predstavljao je najveći prometni betonski most u Europi.

Durmitor

Šećer na kraju! Nema boljeg opisa. Nakon toliko ljepota i prirode, ovo je zbilja bio šlag na torti! Nisam znala što očekivati ni gdje ćemo sve ići, ali vlasnik smještaja na Žabljaku nam je preporučio da obiđemo Durmitorski prsten. Prvo smo posjetile Crno jezero koje je zbilja prekrasno, najveće i najpoznatije jezero Durmitora i drugo po površini među planinskih jezerima Crne Gore te jedan od simbola ovog kraja.

Nacionalni park Durmitor 1980. uvršten je na UNESCO-v popis Svjetske kulturne i prirodne baštine zbog prirodnih ljepota, ambijentalnih i kulturnih vrijednosti Durmitora i rijeke Tare. Pribojavala sam se cesta, ali bio je zaista pravi užitak voziti tamo! Svakih 200 m bi se moglo stati, upijati ljepotu, slikati, okoliš se tako mijenja, na trenutke je čak podsjećao na Island! Zbilja prekrasno!

Smješten u unutrašnjosti Crne Gore, između kanjona rijeke Tare i rijeke Pive, Durmitor, najviša planina Dinarida, ima čak 48 vrhova preko 2000 m, s najvišim vrhom Bobotov Kuk 2523 m. Durmitor je opjevala i Jadranka Barjaktarović u hitu Tvoja noć i moja zora. Smatra se da ime Durmitor potječe od keltskih riječi koje znače planina puna vode, a danas ima 18 ledenjačkih jezera.

Što posjetiti na Durmitoru?

Durmitorski prsten! Obavezno napraviti cijeli krug! Savin Kuk, Bobotov Kuk, Crno jezero…

Nadam se da ti je ovaj članak bar malo dočarao ljepote Crne Gore i možda te potaknuo da i ti odeš na jedan road trip! Ovdje ti donosim i savjete

View this post on Instagram

Hvala ti na čitanju, najaktivnija sam na IG pa me slobodno zaprati za još travel sadržaja!