ROXANICH WINE & HERITAGE HOTEL – Kako sam doživio prosvjetljenje u Motovunu

Slavio sam rođendan i organizirao IBMC – International Business Meetup Club party. Došli su mi ljudi iz cijeloga svijeta, a među njima i direktorica marketinga Premier lige iz Londona. Ona uopće nije bitna za ovu priču. Samo se hvalim da svi vide koliko sam utjecajan.

Napisao: Josip Novosel

Među uzvanicima je bila i Soraya, ali ne ona operirana starleta, već njezina imenjakinja iz Nizozemske, točnije omraženog nam grada Haaga. Zlobnici će reći ”Soraya za siromašne”, ali ima i ona Rolex na ruci, doduše nije sponzorski.

Iako smo se razbili na partiju k’o Mladen Grdović i Alen Vitasović zajedno, odlučili smo ujutro otići na izlet put daleke, ali prijateljske Istre, točnije u Motovun u Roxanich vinariju/hotel. Pridružio nam se i njezin prijatelj Dirk koji je samo zbog mog partija doletio s Ibize.

Svi mi prigovaraju da glumim tajkuna, a nemam auto, ali dok oni svaki mjesec otplaćuju rate kredita za svoje polovne ljubimce, kojekakva osiguranja, registracije i troškove održavanja, ja tih briga nemam. Kad mi treba auto, odem u Carwiz i kažem: ”Dajte mi nešto najskuplje. Dajte mi ovaj Passat automatic.” Nakon toga kažem Sorayi: ”Joooj! Ostala mi je kartica doma. Jel’ možeš ti riješit papirologiju?”

Carwiz – Soraya Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Pustili smo Milu Hrnića na najjače i krenuli na put. Sorayi je odmah pozlilo jer je na prvoj benziskoj pojela pola Mcdonaldsa. Rekao sam joj da se štedi za tartufe, ali kad odrastete u zemlji u kojoj je glavni specijalitet smrdljiva haringa, onda vam je Big Mac pojam gastronomije.

Stigli smo u Roxanich hotel/vinariju taman na ručak.

Roxanich hotel i vinarija – Carwiz Passat Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Roxanich hotel i vinarija Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Dok se Soraya previjala od GMO bolova, njezin kolega Dirk i ja smo uživali u odresku od Boškarina. Samo najbolje meso za Dragog Vođu, a sirotinja i vegani neka celer glođu 🙂

Roxanich hotel i vinarija – Odrezak od boškarina Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Lagao bih kad bih rekao da nismo zavirili u čašicu tj. bocu.

Roxanich hotel i vinarija – Pjenušac Les Petites Bulles Istriennes, Istarska Borgonja Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Htio sam ubit’ oko nakon istarskih bakanalija, ali Soraya je rekla da je vrijeme za fotkanje. Priroda i vinogradi su u drugom planu. Obratite pažnju na njezinu liniju. Za razliku od one prve Soraye, moja gošća na strateškim mjestima ima 0% plastike. Ekološki je osvještena.

Roxanich hotel i vinarija – Soraya Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Fotkanje bez Dragog Vođe je kao minaret bez Hodže. Vin Diesel za siromašne, ulje na platnu.

Roxanich hotel i vinarija – Dragi Vođa aka Vin Diesel za siromašne Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Doć u vinariju, a ne posjetit’ njihov vinski podrum je isto kao da se zaposlite u Stožeru HDZ-a i ne zarađujete na izmišljenoj pandemiji. Morao sam se samo presvuć da ne dođem na degustaciju k’o Lidlić.

Roxanich hotel i vinarija – Dragi Vođa, Fidelio Tailor style Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Većina grožđa za Roxanich vina dolazi iz zapadnih dijelova poluotoka. Riječ je o čuvenoj „Crvenoj Istri”, nazvanoj prema svom neuobičajenom tipu crvenog tla (terra rossa) nastalog iz vapnenca. Crveno tlo je pH neutralno te bogato hranjivim tvarima i mineralima – idealno za uzgoj grožđa.

Ovo je i dokaz svim desničarima da Crveno ne mora uvijek biti loše.

Roxanich hotel i vinarija – podrum Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

U vinariji Roxanich vina odležavaju u velikim drvenim spremnicima i bačvama. Na taj način se minimizira područje kontakta drva i grožđa te uvelike smanjuje infuzija drvenih tanina u vino. Rezultat toga je drvo u svojoj prirodnoj ulozi – gdje ono postaje mikro-oksigenacijska membrana koja u vino unosi kisik na prirodan i kontroliran način. U vinskom podrumu nemaju sintetičkih kemikalija. Sulfiti su reducirani na najmanju nužnu razinu, a bačve se tretiraju isključivo prirodnim pčelinjim voskom.

Znam da zvučim pametno, ali to nije samo zato što sam upisao tečaj za sommeliera u Hrvatskom Sommelier Klubu, nego i zato što sam sve ovo prepisao sa Roxanich web stranice.

Zanimljivo je da vlasnik vinarije gospodin Mladen Rožanić ima i najveću kolekciju kubanskih cigara u Hrvatskoj. Naravno da su bile pod ključem.

Roxanich hotel i vinarija – Kubanske cigare Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

U jednom sam trenutku htio ispasti stvarno samoinicijativno pametan pa sam rekao Sorayi: ”Vidi! Imaju japanski vrt.” Ispalo je da su to gruzijske amfore, samo se ne vide jer su pod zemljom. Ako vas zanima nešto više o amforama i vinu unutar njih, posjetite Roxanich vinariju. Tko će sad to sve pisat’.

Roxanich hotel i vinarija – amfore Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Naravno da smo razgledavanje završili s degustacijom vina. Soraya je velika obožavateljica orange vina tako joj se najviše svidjelo narančasto vino ”Ines u bijelom”: Sauvignon Blanc, Pinot Blanc, Pinot Gris, Vermentino, Glera, Friulano, Riesling Italico. Moj favorit je možda bilo crveno vino ”Dite”: Teran i Plavac Mali (Dingač).

Bilo je još ljudi uz nas na degustaciji, ali vidjeli smo odmah da nemaju iskustva s vinima. Za razliku od njih, mi smo kao profesionalci svaku čašu ispili do kraja. Nas su još kao male učili da se vino ne baca.

Jednom je naš poznati vinski stručnjak gospodin Grdović rekao: ”Ja ne pijem, Ja degustiram!”

Roxanich hotel i vinarija – degustacija Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Roxanich hotel i vinarija Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Nakon cjelodnevnog uživanja u hrani i vinu, samo sam htio otići u sobu, pogledati reprizu Bujice te utonuti u san. Velika pohvala dizajnerima hotela što su za nas niske ljude osmislili stepenice kako bi se lakše popeli na krevet.

Roxanich hotel i vinarija – soba Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Najbolji dio svakog hotela je hotelski doručak. Roxanich nije razočarao. Kako sam već u godinama, pazim što jedem. Imali su sve moguće tegle žitarica i kojekakvih mekinja, a ja sam dobro pazio da to preskočim i da se fokusiram na istarske kobasice, pršut, špek, jaja, kroasane, palačinke i sve ostale namirnice nepohodne za razvoj.

Roxanich hotel i vinarija – doručak Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Svako jutro jedno jaje, organizmu snagu daje. Daj mi majko špeka, nema protiv korone boljeg lijeka.

Htjeli smo sunačno jutro provesti na bazenu s predivnim pogledom, otići možda na masažu, u saunu, razgledati Motovun na biciklima, ali kako Dirk nikad nije bio u Hrvatskoj, što znači da nikad nije vidio naše more, odlučili smo napraviti jednodnevni izlet do Rovinja.

Roxanich hotel i vinarija – Bazen, Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Da ne bi ispalo da je naš prijatelj izmišljen, evo konačno i njegove fotke. Rekao je da nije fotogeničan, ali sam ga uvjerio da se ne brine jer sam ja samoprozvani Bog fotografije, a za sve ostalo tu je Photoshop.

Dirk – Rovinj Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Morali smo Soraya i ja isto nabaciti fotku da pratitelji na društvenim mrežama znaju da imamo bolji život od njih.

Soraya – Rovinj Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Postoji ljetni Tuđman, a postoji i ljetni Vođa.

Dragi Vođa aka Vin Diesel za siromašne – Rovinj Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Iako je bila sredina listopada, vani je bilo sunčanih 15 stupnjeva tako da smo morali iskoristiti priliku i baciti se u more. Osjećao sam se kao Vladimir Putin na ljetovanju 🙂

Posjetili smo u Rovinju i vinariju Dobravac u kojoj nas je dočekala ljubazna enologinja Matea Jagar aka miss Vinarta. Pripremila nam je platu domaćih delicija. Mislim da slika govori tisuću riječi. Nabijem vas na K-plus proizvode. Ovo je život.

Vinarija Dobravac – plata Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Degustirali smo sva njihova vina, a ako vinarija plati, možda ću u sljedećoj kolumni spomenuti o kojim je vinima bilo riječ. U svakom slučaju, isplati ih se posjetiti.

Naš izlet u Rovinju se približio kraju pa smo se odlučili vratiti do hotela i malo još razgledati njihov dućan u kojem možete kupiti sva njihova vina, maslinova ulja itd.

Roxanich hotel i vinarija Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Roxanich hotel i vinarija – Ines u crvenom Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Razgovarao sam vinarevom kćerkom, Larom Rožanić. Rekla mi je kako im je hotel ispunjen do kraja. Baš su taj vikend imali ekipu iz marketinga Loreala. Mi smo imali sreće da smo uzeli zadnju sobu. Kao što sam već spomenuo ranije, za razliku od Dalmacije, Istra ima sezonu 12 mjeseci. To je svijet za sebe. Raj za hedoniste.

Rekao sam joj kako je lijepo kad se čovjek malo makne iz grada i zaboravi na stres. Vino, dobra hrana, netaknuta priroda… nekako sam se osjećao produhovljeno. Kao da zaboravljamo da nije sve u novcu i u materijalnim stvarima. Osjećao sam se da sam se vratio korjenima, da sam se vratio na pravi put. Kao da me nešto obasjalo s nebesa, istinsko prosvjetljenje.

Shvatio sam da sreća nije imati, sreća je imati i znati da drugi nema.

Roxanich hotel i vinarija – Dragi Vođa, trenutak prosvjetljenja Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Očekujem napad moralne policije i Radničke fronte za 3,2,1… ”Zar je stvarno to rekao na kraju?”, ”Odvratni kapitalist!”, ”Nema u njemu D od duhovnosti!”, ”Kako ga Boga nije strah?”, ”Pogledajte mu položaj ruku! Vidi se iz aviona da je MASON!”, ”Gorjet će u paklu!”

Drugi dan smo se morali rano ustati jer su se Soraya i Dirk žurili na avion, a ja na tečaj za sommeliera. Uputili smo posljednji pozdrav Motovunu u koji se vraćamo prvom sljedećom prilikom.

Motovun – Carwiz Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

Autor: Josip Novosel aka Dragi Vođa aka Vin Diesel za siromašne – samozatajni bacač uroka iz Čučerja, dopisni član magazina ”Izlet u Lidl svima, Roxanich vinarija samo njima”, prijatelj imućnih, prije svega čovjek, a tek onda tajkun i Gastro Snob.