Što vidjeti u Parizu u 4 dana

Bile smo 4 dana, početkom 4. mjeseca, uhvatile karte za 25 eura po smjeru Ryanom iz Zagreba (mogu se naći i jeftinije!
Tekst i foto: Gloria Olić

Vožnja busom od aerodroma do Pariza je nekih 15ak eura po smjeru (jeftinije dođe online) i vožnja traje otprilike sat i pol.
Odsjele smo u hotelu Bertha (100injak eura za jednu osobu, 4 noći), koji se nalazi na Place de Clichy, blizu Montmartrea; metro je nadohvat ruke, a okolne ulice su prepune kafića, restorana i trgovina koji nisu pretjerano skupi.

Kretale smo se pješice i metroom; nismo uzele metro pass, jer smo metro koristile samo za jako udaljene točke Što se hrane tiče, jele smo u restoranima, ali i kupovale bagete :’) bageti se mogu naći već od nekoliko eura, a drže vas sitima skoro cijeli dan. Vino je obavezno, i ma koje god probali, svidjet će vam se!
1.Dan
Louvre muzej – jedan od najposjećenijih muzeja te koji sadrži jednu od najbogatijih umjetničkih zbirki na svijetu. Louvre je puno više od Mona Lise i statue Nike iz Samotrake, pa stoga si rezervirajte barem nekoliko sati za ovaj nevjerojatni muzej jer sadrži toliko toga što vrijedi pogledati, a i na kraju krajeva, postoji velika mogućnost da ćete se i nekoliko puta izgubiti. Mi smo rezervirale karte za 9 ujutro jer je tad navodno najmanje gužve (no napunilo se već sat vremena nakon otvaranja); besplatan za mlađe od 18 i za Europljane mlađe od 26
Park Tuileries – odmah pored Louvrea, predivan park, pun zelenila, fontana i restorančića
Place da la Concorde – nažalost obelisk je bio pod renovacijom, pa se i nismo previše zadržavale
Eiffelov toranj – kad smo ga uočile s Place de la Concorde, nismo mogle, a da ne odemo do njega, iako je bio planiran za sljedeći dan; od tamo smo produžile prema Aveniji Champs-Elysees
Avenija Champs-Elysees i Arc de Triomphe – glavna ulica, prepuna luksuznih dućana, završava s kružnim tokom u čijem se središtu nalazi Arc de Triomphe do kojeg je nemoguće doći jednostavnim prelaskom ceste jer auti oko njega voze na sve strane; ali postoji podzemni ulaz gdje se na kraju krajeva kupuju karte za penjanje na vrh Arca (također besplatan za eu građane mlađe od 26) – pogled na cijeli Pariz je jednostavno nevjerojatan!
2.Dan
Eiffelov toranj – valjda najpopularniji simbol Pariza koji je nezaobilazan za posjetiti. Mi smo rezervirale karte za u 9 ujutro (mlađe generacije imaju popust, pa smo mi tako uzele karte od 8 eura za do 3. kata liftom – karte je bolje kupit online jer su redovi dugi), pogled s 2. Kata fenomenalan, s trećeg se pak nije ništa vidjelo jer je bila magla 😃 ali vožnje liftom do gore su nevjerojatne, stoga pripremite kamere i uživajte tih minutu i pol vožnje do vrha!
Trocadero park – nakon naslikavanja oko Eiffela, otišle smo po još malo slika u Trocadero park od kuda se Eiffel savršeno vidi u pozadini (jako puno ljudi to zna, pa se znaju dogodit redovi kod određenih spotova za slikanje :’)
Krstarenje Seinom – ako imate jedan sat na raspolaganju, preporučam da ovo ne propuštate jer je doživljaj poseban, a karta dođe jedva 100kn; tijekom vožnje vodič prepričava zanimljive činjenice o građevinama pored kojih prolazite što definitivno pridonosi ugođaju
Rue Cler Market – jako slatko ulica s puno štandova, tu smo probale makarone (iako su najpoznatiji La duree, bilo nam je malo previše dat 4 eura za jedan makarončić, pa smo ih probale u Amorinu, gdje je jedan koštao niti 2 eura, a bili su prefini!
Musee de Orsay – ako volite (post)impresionizam onda je ovo muzej za vas – Van Gogh, Cezanne, Gaugin i Whistler samo se neka od imena čija se djela nalaze unutar ovog spektakularnog muzeja. Na vrhu se nalazi i prozor u obliku sata koji je popularni spot za slikanje. Karte su besplatne za Europljanje mlađe od 26!
Svjetlucavi Eiffel – nismo mogle otići iz Pariza, a da ne vidimo ovu željeznu damu kako treperi po noći. Još jedan nezaboravan doživljaj – svijetli cijelu noć, ali treperi po pet minuta svakih sat vremena od trenutka kada padne noć (počne treperiti u 21:00, pa do 21:05, onda opet u 22:00 itd.)
3.Dan
Palača Versailles – Geometrijski vrtovi, Dvorana ogledala, ekstravagantne sobe Luja XIV. i Marije Antoinette, mjesto okončanja Prvog svjetskog rata, samo su neke od znamenitosti koje krase ovu palaču. Ako imate dovoljno vremena na raspolaganju, nemojte propustiti doživljavanje raskošne povijesti potpuno besplatno, ako ste naravno Europski građanin mlađi od 26. Mi smo karte uzele onilne, za u 9 ujutro (kada su stvarno najmanje gužve i imate cijelu palaču samo za sebe), a od hotela smo uzele metro do stanice za vlak i onda vožnja vlakom od 15 min za 7 eura (po smjeru!) Također, hrana se smije unositi u područje oko palače, ali ne i u samu palaču, no možete napraviti piknik u vrtovima. Isto tako, ako ste stariji od 24, ne zaboravite vozačku i odradite šarmantnu vožnju golf-carom oko palače (mi nismo imale dovoljno godina i jako regretamo!)
Groblje Montparnasse – nije bilo planirano, ali pariška groblja su arhitekturalno skroz drugačija od naših – dok kod nas možete vidjeti samo ploče, na Montparnasseu svaka obitelj ima vlastitu kućicu ukrašenu vitrajima i statuama. Također, ako volite filozofiju i književnost, ovdje možete vidjeti počivališta Sartrea i de Beauvoir, Charlesa Baudelairea, Samuela Becketta i drugih. Također, ima jako čudnovatih grobova, koje jednostavno morate vidjeti da biste povjerovali da su stvarni; Iako moram priznati da me najviše fascinirao Sartreov i grob Simone de Beauvior koji je bio skroz izljubljen…
Le Jardin du Luxembourg – jedan od ljepših parkova kojeg smo htjele preskočiti zbog nedostatka vremena, ali nam je bio usput, što mi je jako drago. Prepun cvijeća i studenata, a u središtu se nalazi prekrsna fontana de Medici.
Pantheon – predivna neoklasicistička građevina koja se nalazi u Latinskoj četvrti, koja je zapravo mauzolej i gdje počivaju neka od velikih imena koa što su Voltaire, Victor Hugo, Marie Currie, J.J Rousseau, Monnet i drugi. Mi nismo ulazile, ali prilično sam sigurna da je ulaz besplatan
Sorbonne – prestižno Pariško sveučilište, također u Latinskoj četvrti, bilo nam je usput prema Notre Dameu, stoga smo bacile oko na arhitekturu
Shakespeare and company – legendarna knjižara u kojoj su obitavali Hemingway, Joyce i mnogi drugi, a koja se danas sastoji od dva dijela – knjižare i knjižnice gdje možete uživati u preslatkom starinskom ambijentu i popularnim klasicima.
Notre Dame – srednjovjekovna gotiča katedrala, još uvijek neoporavljena od požara. Mi nismo ulazile, ali nisam sigurna može li se uopće, pošto je još uvijek pod reonstrukcijom.
Pariške katakombe – jezivo podzemlje Pariza ispunjemo milijunima ljudskih kostiju, a za koje se vjeruje da se prostire na 300 kvadratnih kilometara, dok tura pokriva samo 2. Definitivno nešto drugačije, a što se karata tiče, nemojte ih kupovati unaprijed, već na dan kada ih želite posjetiti, najbolje ujutro, jer su karte reducirane 50% (iako mislim da ovo opet vrijedi za mlađe od 26, dok je besplatno za mlađe od 18)
Moulin Rouge – najpoznatiji svjetski kabare, naravno nismo ulazile jer karte sežu od 100 do 300 eura, ali ga je bilo šarmantno vidjeti izvana. Nalazi se na bulevardu Clichy, poznatom i kao red light district, pa u ovoj ulici možete naći zanimljive shopove i klubove te „kina za odrasle” 🙂

4.Dan
Montmartre i Sacre-Coeur – bazilika bajkovite arhitekture koja se nalazi u šarmantnoj I boemskoj četvrti Montmartre, a s koje se pruža nevjerojatan pogled na Pariz. Nama je padala kiša, pa se i nismonešto previse zadržavale u samoj četvrti, a i morale smo napraviti check-out iz hotela
Pink Mamma – najpopularniji pariški restoran na instagramu. Pošto nam je bio zadnji dan, i za sobom smo vukle ruksake, odlučile smo otići probati poznatu pizzu od tartufa i napraviti nekoliko slika na poznatom stubištu restorana. Red je bio ogroman, iako smo došle u podne, na otvarnje. Nismo znale da postoji opcija rezervacije, što se ispostavilo i boljim jer ju nas smjestili za šank u kojem je zapravo bila otvorena kuhinja, stoga smo cijelo vrijeme imali pogled na šarmantne talijanske kuhare. Ah da, i uzele smo si bocu vina jer ionako nismo znale gdje bi s ruksacia po gradu, pa da se malo počastimo:D
Hotel Emile – pošto nas vrijeme u Parizu i nije baš pogodilo, pa su sve slike bile više manje tmurne, odlučile smo baciti pogled na ovaj ikonični hotel koji pršti rozom bojom i cvijećem, a onda pohitale prema aerodromu. Vjerujem da bi bez ruksaka uspjelo još ponešto i vidjeti, ali bile smo preumorne da bi cijeli dan hodale s ruksacima na leđima.
I za kraj savjetovala bih vam samo da provjerite vrijeme unaprijed i da možda ipak i uzmete taj metro pass za koji dan. U restorane idite za ručak jer je jeftinije, preskačite bruncheve jer su precijenjeni, a za večeru se počastite bagetom. Za doručak vam je dovoljan eclair ili pan au chocolat, koji ne bi trebali koštati više od 5 eura zajedno sa sokom od naranče i kavom. Ako ste pušač, cigarete kupite kod nas, jer ćete pasti na guzicu kad vidite cijene tamo:) Lovite happy hourove, putujte dok ste mladi jer ćete bolje proći financijski, što se tiče ulazaka u kulturne ustanove te uživaje u čarima Pariza!