S Machom u Machu Picchu – 1. Dan (Lima)

Marija i Valentina nam donose svoju prvu priču iz Perua – Idemo u Limu

1. LIMA

Nakon otprilike 24 sata putovanja, jutros oko 3:00 po lokalnom vremenu, stigle smo u Limu. Nazdravile smo životu i sretnom trenutku rakijicom, koju smo ponijele kao naše omiljeno „sredstvo za dezinfekciju“ i obranu od bakterija Južne Amerike, ispričale se o temama o kojima se priča u 4:00 ujutro, a ne može u avionu, odspavale koji sat, i tek onda se na doručku zapitale – kamo danas? Bio je to slobodan dan, dan za uzemljavanje s prostorom koja zaista iskri nevjerojatnom energijom. Zapravo potpuno nepripremljene, nakon nekoliko minuta čeprkanja po vodiču za Peru, kojeg smo ponijele sa sobom, otkrile smo da na 15 minuta hoda, u turističkom kvartu Miraflores, u kojem smo bile smještene, postoje litice na rubu Tihog oceana i shvatile da je to mjesto na kojem želimo provesti dan.

Šetnjom uz obalu Costa Verde promatramo simpatično okupljalište surfera na plaži Waikiki ….    Na plaži i mnoštvo onih u daljini na valovima u iskušavanju ili brušenju surferskih vještina. Tu se nude male i velike školice surfanja, najam opreme, a mnogo je i lokalnih surfera iz Lime koja pak broji preko 8 milijuna stanovnika. Pod dojmom moćnih valova pri kraju šetnice zadržavamo se u ambijentalnom restoran baru konstruiranom na stupovima iznad mora, idealnom za upuštanje u atmosferu, što je ujedno dobra prilika za kušanje najpoznatijeg peruanskog koktela – pisco sour.

Pisco je nastao od vrste grožđa iz okolice grada Pisco, dvjestotinjak km južno od Lime, a ponajbolje ga opisuju Peruanci kada kažu – jedan nije dovoljan, a tri su jako, jako previše. Pisco sour, kao najpoznatiji od mnogo njih, uz bazu pisco u sebi kao glavni sastojak sadrži bjelanjak s istančano izraženim okusom limete. Laganog osvježavajućeg okusa, obje se slažemo kako je zasluženo toliko svjetski hvaljen. Jedan za probu je nama ipak bio dovoljan pa nastavljamo šetnjom tematski lijepo uređenim gradskim parkovima koji se nad stijenama prostiru duž obale i završavaju u shopping zoni s mnoštvom hotela i restorana.

Poznato je da Lima na gurmanskoj karti svijeta visoko kotira. Ima čak nekoliko restorana koji su u svjetskih 10 najboljih. Odabirući lokalno, prvi izbor bio je ceviche – riba marinirana u limunovom soku. Potpuno drugačije. Neočekivani okusi. Obilje ljutih papričica koje hlade organizam na visokim temperaturama. Definitivno nije naš favorit, ali svi koje smo sreli ga obožavaju. Do hotela smo dugom rutom odlučile malo istražiti urbani dio grada i između ostalog zaključile; da je sirena osnova komunikacije u prometu, koja očito ima brojna značenja; da kućni brojevi nemaju kraja i da unatoč tom naočigled kaosu, sve nevjerojatno dobro funkcionira… Pod dojmom okruženja, konačno stižemo do našeg hotela na kućnom broju 5444.