Kambodža – Otok Koh Rong Sanloem

Sveukupno sam provela 3 tjedna na predivnome Koh Rong Sanloem otoku radeći u jednome ljetovalištu

Plan je bio opustiti se i pripremiti se za prave avanture u ovoj drevnoj zemlji. Poprilično je lako pronaći posao dok putujete jer je osoblje sa zapada traženo svugdje u Aziji. Dovoljno je jednostavno ići od mjesta do mjesta i pitati jesu li potrebni radnici. Većina njih će vam dati smještaj i hranu zauzvrat nekoliko sati rada. Srećom na mome poslu svi su bili lokalci što mi je uistinu omogućilo da upoznam kulturu puno brže. Osobno sam bila iznenađena kada sam vidjela kakav im je tipičan doručak.

Žene obično skuhaju OGROMNE količine riže što im je ujedno i jedna od najbitnijih prehrambenih namirnica koju jedu za doručak, ručak i večeru, a dolazi u dodatku s prženim mesom i/ili ribom.
Sve u svemu bila sam veoma sretna među njima jer je to narod koji se puno smije i kojima brige definitivno nisu na prvome mjestu što se i ne može reći za većinu zemalja Europe. Ono što me uistinu šokiralo je da im je prosječna plaća samo 200 dolara na mjesec! Upravo zbog toga sve više i više Europljana dolazi i otvara svoja ljetovališta u ovoj zemlji.

Jednoga sam dana slučajno upoznala dva Engleza i odmah smo si ”kliknuli”. Englezi obično imaju nevjerojatan smisao za humor i to me je privuklo da nastavim s njima putovati. Također smo skupa istražili ovaj ‘ raj na zemlji’. Zajedno smo prošli sve džungle ( neki sa, neki bez tenisica :D). Alex je bio putnik svoje vrste pošto je putovao s malim backpackom od samo 30l u kojem je imao nekoliko hlača i majica, a tenisice je putem izgubio. Pjevali smo gdje god smo mogli – https://www.instagram.com/p/BdpxSK0jp0m/?taken-by=trippinwithneli

Ponekad kad sam vrijeme željela provesti sama otišla bi sa svojim fotićem u šetnju i potrudila se uhvatiti ‘ pravu Kambodžu’.
Često bih naletjela na lokalnu djecu koja se igraju na plaži, a nekad bi dobila i poziv da im se pridružim.Jedna od stvari koje su me se najviše dojmile na otoku je definitivno bila arhitektura. Sve kućice i bungalovi su bili napravljeni u eco stilu.

Zmijsko voće :

Jednoga popodneva dok sam se odmarala na plaži i s guštom upijala sunčeve zrake razmišljajući o svima koji se trenutno smrzavaju u Europi, jedna od onih prodavačica voća koje nose velike posude s hranom na glavi mi je prišla i ponudila mi da probam jedno od tropskih voća koje je imala. I više nego sretna na svojoj ulozi degustatora, izvadila sam iz vrećice maleno crveno voće s bodljikavom kožom. Naziv mu je – zmijsko voće. Nakon što sam ogulila kožu i uzela prvi griz bilo je gotovo nemoguće zaustaviti me. Bilo je slatko poput meda, ali veoma ukusno!

Otok je malen, te se vjerojatno pitate što sam pobogu radila ostatak dana kada nisam bila zaposlena na recepciji pa evo malo više o tome kako možete provesti svoje vrijeme na ovome malenome raju osim na plaži :

– otići do tkz. ‘Light house’ kuće koju je potrebno 2 sati lutati po džungli, ali vam zato nudi fantastičan 360′ pogled na cijeli otok.
– navečer je dovoljno da odete u more i bit ćete okruženi hrpom planktona koji svijetle oko vas kako se vi pomičete
– ići na snorkeling
– posjetiti M’bay tzv. selo ribara gdje možete dobiti uvid u lokalni način života
– istražiti džungle

Sve u svemu veoma druželjubivi Kambodžani plus predivna priroda upotpunila je moj boravak na ovome otoku.