Biciklima oko Balatona

Dok neki kreću ovo ljeto na more da se odmore, trojica prijatelja iz mjesta Draškovec, nedaleko od Čakovca, uputili su se na put oko Balatona. Oni su Tomica Vadas, Željko Škoda i Goran Slaviček.

Moja ideja je bila ići sam na dva dana do mjesta Keszthely, razgledati grad, odmoriti se, napraviti par fotografija i vratiti se drugi dan kući. No prijatelj Željko želio mi se pridružiti, te se tu stvorila ideja da produžimo rutu i krenemo na više dana. Nakon razrade rute i nekih dogovora, ekipi se pridružuje Tomica, te je avantura mogla početi.

Krenuli smo rano ujutro 17.08. iz Draškovca, te kroz Letenye, pored Nagykanisze, nastavljamo put pored jezera Kis-Balaton, gdje smo se nakratko zaustavili, doručkovali, slikali i uživali u prirodi. Nastavili smo dalje prema našem prvom odredištu Keszthelyu. Dolaskom na raskrižje koje vodi za Keszthely odvojili smo se na biciklističku stazu koja je bila puna biciklista i trkača.

Biciklima oko Balatona

Dolaskom u Keszthely, uzimamo kartu grada u prvom kampu, te krećemo kroz centar u razgledavanje dvorca Festetics (Feštetić) i centra grada. Smještaj smo našli u jednom motelu malo izvan centra grada.

Drugi dan krećemo prema Balatonfuredu, te nakratko skrećemo s rute po obližnjim brežuljcima, gdje uživamo u prekrasnom krajoliku, gledanju povorke proštenja, te svako malo slikamo. Vraćamo se na biciklističku stazu, te dolaskom u  Balatonfured saznajemo u info centru da je privatni smještaj popunjen radi nekog mađarskog blagdana, pa smještaj nalazimo u kampu. Dan provodimo na plaži i kafićima u kampu.

Trećeg dana vozimo se prema Siofoku, jednom od najvećih gradova na obali Balatona. Slikamo panoramu Balatona sa brežuljka prije samog grada. Također na ručku saznajemo da je smještaj u Siofoku popunjen, te tražimo smještaj skoro dva sata. No traženje se isplatilo tako da smo našli apartman na samoj obali malo izvan Siofoka.

Biciklima oko BalatonaBiciklima oko BalatonaBiciklima oko Balatona

Biciklima oko BalatonaBiciklima oko BalatonaSljedeći dan put nastavljamo prema Balatonberenyu, posljednjem mjestu na našoj ruti oko Balatona. Vozimo se po uređenim biciklističkim stazama koje su prepune biciklista. Na tom dijelu meni se događa prva nesreća sa probušenom gumom. Naime pored staza ima dosta stabala agacije, te su se grane zbog vjetra lomile i padale na stazu, no brzo smo riješili problem i nastavili dalje. Dolaskom u Balatonbereny nalazimo smještaj, te slijedi slikanje obale, klopa i cuga. Na povratku iz restorana Željko nalazi praznu gumu, te slijedi mijenjanje gume br.2. Zadnji dan uz dosta jak vjetar krećemo se kući istim pravcem kojim smo i došli.

Puni dojmova, no tužni što je sve tako brzo prošlo stižemo doma oko 14h, te je tako avantura Balaton završena kroz 5 dana i prijeđenih gotovo 440km. Pošto nam je ovo prvo veće putovanje biciklima, sljedeće godine nastavljamo sa novim i većim rutama.