Leo Krstinić – Sicilija

Leo Krstinić nam je poslao svoj putopis sa putovanja na Siciliju. Pa evo i njegovo viđenje najvećeg otoka u Sredozemnom moru…..

28.09.2014 –  Malinska –> Palermo

Krenulo je sve kao uobičajeno sa prvim sunčevim zrakama još donekle toplog jesenskog jutra, ustajanje i spremanje za polazak na još jednu avanturu svog života željnog otkrivanja tuđe svakodnevnice.
Sicilija 2014Na novu avanturu smo po tko zna koji put krenuli moja djevojka i ja, a kako to inače biva morali smo nekoga zamoliti da nas odbaci do Italije, točnije do aerodroma u Trevisu.
Ovog puta ta odgovornost je snašla mog ne baš druželjubivog brata za kojeg smo na kraju ostali iznenađeni činjenicom koliko je zajedničkih tema imao s nama, mladom paru željnom istraživanja svega šta nije ova naša banana republika.
Polazak je bio iz prazne Malinske u nedjelju oko nekih 5 sati ujutro i krenuli smo ka Sušačkoj Dragi gdje nam se pridružila moja djevojka i mogli smo ne ometano nastaviti prema Trevisu.
U Treviso smo došli u 10 sati, točnije 2 sata prije leta i nije bilo vremena za odmor već smo odmah morali stati u red nisko budžetne avio kompanije Ryanair koja u slučaju popune mjesta u avionu ostale putnike ostavlja ispred zatvorenih vrata zračne piste. Let je bio miran i nakon sat i dvadeset minuta već smo bili na tlu talijanskog otoka Sicilije, točnije u glavnom gradu otoka Palermu. Na aerodromu nas je dočekao moj bratić talijanskog imena Giovanni koji je kako se ispostavilo na kraju bio naš vodič sljedećih 4 dana na tom Mediteranskom dragulju. U autu nam nije baš previše otkrivao kakav je Palermo i što da očekujemo, ali nam je rekao da pripazimo svoje stvari jer da grad nije baš siguran.
Sicilija 2014Slijedila je pola satna vožnja od aerodroma do samog centra najvećeg grada Sicilije i do smještaja koji je bio udaljen deset minuta pješice od strogog centra grada. Ispostavilo se da smo stan dobili u najgorem kvartu grada gdje obitavaju većinom ljudi azijskog i afričkog porijekla,kao da to nije Europa, a to dokazuje i činjenica da za vrijeme cijelog boravka nismo čuli ni jednu riječ talijanskog jezika u tom dijelu grada. Nakon što smo se smjestili, cura i ja krenuli smo u istraživački pohod nekad najjačeg mafijaškog grada na svijetu po kojem je čak snimljena trilogija filmova Kum (the Godfather) poznato po mafijaškom vođi don Corleoneu koji je obitavao Sicilijskim pokrainma. Na prvi pogled dovoljno je reći -divljina. Ljudi za volanom voze kao da igraju neku really igricu. Pješaci također, za njih zebra ne postoji, njima je zebra gdje god se okrenu. Odmah pri dolasku smo shvatili da ovdje pravila jednostavno nema, tj. baš po našem guštu.
unnamedPrvo popodne smo malo prestrašeni pričama proveli lutajući dugim ulicama centra u nadi da ćemo ga doživjeti onako kako smo o njemu i čuli -mafijaški, međutim danas nema ni približno toliko kriminala i droge kao prije nekih petnajstak godina. S vremenom smo shvatili da nam je strah ustvari nepotreban i da nam samo može pokvariti doživljaj tog mjesta i poruke koje su nam stizale od obitelji ˝pazite dole ima puno mafije˝ smo zanemarili, stisnuli delete, nabacili osmjeh i već smo se našli s bratićem u jedom baru u centru na pivi. Pričali smo o životu na Siciliji, slušali smo priče kako se sjever Italije razvija, a za Sicilijance nitko ne mari, što me podsjetilo na istu priču naše banana republike gdje se sjever (Zagreb) razvija dok jug (Split) pati i ljudi bježe na sjever. Nezaposleno je više ljudi nego kod nas, na ulici ima puno arapa i azijata koji prodaju sve i svašta nebi li zaradili taj euro za prehranit svoju obitelj koja vjerovatno niti nema talijansko državljanstvo jer je većina takvih emigrirala iz svoje države što je za Siciliju normalno jer se nalazi najbliže Afričkom kontinentu. Dok mi je bratić to sve pričao s knedlom u grlu sam ga pogledao jer je i sam nezaposlen i nazdravio s njim za bolju nam budućnost. Popili smo još dve i završili za danas.
29.09.2014 – Palermo, Monreale
Dan drugi. Ujutro smo krenuli ponovno do centra malo da vidimo kako grad diše po danu, i nakon šta smo propješačili nekih dvadesetak minuta od stana pukne mi japanka. Još dvadeset minuta bosog hoda natrag do stana. Na putu do doma sam vidio mnoga nasmješena lica kako mi gledaju u noge, a zatim u lice i pitaju se šta je ovom luđaku?.  Svi, od siromašnih azijata, obrazovnih talijana ili drugih turista. Iz početka me preplavila nervoza i živčanoća, međutim s vremenom kad sam se sjetio gdje sam me automatski prošlo i rekao sam sam sebi riječi od pjesme TBF-a ˝ništa mi neće ovi dan pokvarit˝.
Nakon obnove obuće krenuli smo do obližnjeg Palermo Centrela gdje smo se ukrcali u bus za maleno mjesto Monreale koje se nalazi na brežuljku iznad Palerma. U Monrealeu se nalazi ˝Duomo di Monreale¨ crkva nastala u 12. stoljeću koja je bila uz crkvu svetog Petra u Vatikanu sve do 20. stoljeća najmoćna u Italiji. Tu se također kao i u ostatku Palerma vidi utjecaj arapskog svijeta i crkva izgleda kao da se nalazi negdje u Maroku, Alžiru i sl., a ne u Europi. Pošto se curi i meni više sviđaju panorame, ljepote gradova i okolnih mjesta ovu smo crkvu zbog svojeg položaja na brežuljku iskoristili za pogled na milijunski grad Palermo i cijeli njegov zaljev.
Sicilija 2014Sicilija 2014Sicilija 2014
Kao veliki zaljubljenik u sport uvijek kada uplatim neko putovanje pogledam da li ima kakva utakmnica u mjestu gdje se nalazim. Tako je bilo i ovaj put i odmah pri povratku iz Monrealea čekao nas je Giovanni i odveo nas na našu prvu utakmnicu u Serie A na Palermo-Lazio. Iako mi ne navijamo ni za jednu od ovih ekipa morali smo se prilagoditi mom bratiću navijaču Palerma i uz šalove tog kluba neobičnih boja, rozo, crnih i žutih navijat za domaćina. Prije utakmnice smo pili pive ispred stadiona i do nas su čak stigli novinari Palerma koji snimaju prilog uoči utakmnice te nas zamolili da na hrvatskom zaželimo nešto za njihov klub. Na trenutak su nas zatekli s objektivom uperenim u nas te jedino u tom trenutku čega smo se mogli sjetiti je ¨Ajmo Palermo!!!¨. Utakmnca je završila pobjedom Lazia od čak 4-0 na gostovanju na vrućoj Siciliji. Nakon utakmnice smo komentirali kako je možda i bolje da je završilo ovako jer smo uspjeli djevojka i ja okusiti gnjev, ljutnju i gorčinu Sicilijanaca tokom utakmnice dok su njihovi miljenici padali pod nebesko plavim Rimljanima, te dok smo slušali razne povike domaćih navijača prema gostujućima koje su toliko ružne da ih nebi ovdje ni pisao.
Sicilija 2014
Nakon utakmnice Giovanni nas je odveo u tipični talijanski bar gdje se naručuje hrana i piće, te se jede s nogu. Ovaj put nas je ovdje doveo kako bismo probali jedan od sicilijanskog specijaliteta ¨Arrancino¨. To jelo izgleda kao mesna okruglica veća od teniske loptice i u njoj se nalazi žuta riža, bizi i meso obloženo krušnim i veoma je masno. Na Siciliji se to jede kao kod nas burek. Nakon toga smo ponovno otišli u centar grada na par piva i wi-fi da ipak ne zaboravimo kako nam je u banana državi.
30.09.2014 – Cefaú
Sicilija 2014Treći dan smo se ustali malo ranije kako bismo smo stigli na vlak u 9 sati koji vozi za Cefalú. Ovo mjesto nalazi se s istočne strane Palerma i udaljeno je sat i deset minuta vožnje vlakom koji cijelim putem kao magistrala vozi uz more. Čim je cura napisala poruke na par razglednica već smo došli u Cefalú, po meni najljepše mjesto koje smo posjetili. Nakon izlaska iz vlaka i pet minuta pješice prema moru dočekala nas je duga i pješčana plaža predivne boje mora kakve sam viđao samo po internetu. Uske uličice koje preplavljene turistima koje većinom sve vode na isto mjesto, glavni trg tog malenog mjesta gdje se također nalazi i ˝Duomo di Cefalú˝.
Sicilija 2014Odmah pri dolasku sjeli smo u restoran i neznam kad sam zadnji put jeo bolji rižoto s plodovima mora što je također specijalitet Sicilije. Poslije jela smo još nekih sat vremena lutali tim skučenim uličicama i malim shopovima te se uputili na plažu. Pošto smo cura i ja prošlo ljeto radili u ugostiteljstvu, točnije u restoranu nismo imali baš vremena za kupanje, te smo odlučili to iskoristiti ovdje. Sljedeća tri sata smo se izležavali na plaži i uživali u pogledu na grad s morske strane iza kojeg se nalazi malo brdašce koje gradu daje poseban štih.
Sicilija 2014Završili smo s izležavanjem na plaži i ušli u vlak za Palermo. Treću večer smo iskoristili da se upoznamo sa tatom od Giovannia te smo s njima otišli u predgrađe Palerma na pizzu. Još nikada nismo probali pravu talijansku pizzu i ovaj puta smo očekivali nešto posebno, ali kao i uvijek kada u životu misliš da je nešto odlično većinom se razočaraš. Tako i mi s ovom pizzom, s kojom smo završili večer i otišli spavat.
01.10.2014 – Mondello
Zadnji dan na Sicliji smo odlučili iskoristiti za kupanje, pošto nam do drugih mjesta na Siciliji treba po tri i više sata vlakom u jednom smjeru. Sada nam je Gio predložio mjesto u kojem je smještena elita Palerma, kao neko bogato predgrađe -Mondello. Mjesto sa još većom plažom od Cefalúa i sa još nevjerovatno bistrijim morem. Kad smo stigli prvo smo otišli do obližnjeg bara nešto pojest. Uzeli smo nešto šta bi kod nas bilo krafna sa sirom ili točnije skutom. Izgleda kao duplo veća krafna i puna ovčjeg sira savršenog okusa. Tih smo dana također jeli i desert od sira imena ˝Cannoli˝ odličnog okusa za koje nikad nebi rekli da je sir.
Sicilija 2014Sicilija 2014Sicilija 2014
Sljedećih par sati smo se ponovno izležavali na suncu i čak smo 01.10. uspjeli izgoriti na suncu, ono šta ni u Malinskoj u cijelom ljetu nismo uspili.
Na kraju dana smo opet otišli prošetat centrom i na večeru na još jedan savršeni rižoto s plodovima mora koji košta kao normalan rižoto s škampima kod nas,a porcija je neusporedivo veća.
 Još jednoj avanturi došao je kraj i preostaje mi samo vrijeme dok čekam novu.