Inka Trail do Machu Picchu (Camino Inka a Machu Picchu)

Moja malenkost i moj životni „partner in crime“. Davno sanjani san postaje stvarnost! 4 dana / 3 noći Inka Trail do Machu Picchu

Napisao: Luka Pesa

(masl – meters above sea level je oznaka nadmorske visine)

Izgrađen prije više od 500 godina, Inka Trail najpoznatija je dionica cestovnog sustava Inka – sastoji se od 40 000 kilometara staze koja se proteže u smjeru sjever-jug kroz zemlje Ekvador, Peru i Čile.

Počevši od kilometra 82 od grada Cusco, na 2600 masl, prelazimo viseći most preko rijeke Urubambe, ukupno 48 kilometara (planinske staze) ćemo pješačiti do našeg konačnog odredišta Machu Picchu. 4 sezonska doba u Andama, 4 eko-zone, preko 30 sati hikinga, preko 10 različitih ruševina/gradova na putu, neopisiva flora i fauna. Jedini pravi i istinski put, upravo onako kako su stare Inke hodočastile do “Izgubljenog grada”…

Inka Trail start point – KM82

1.DAN: Snježni vrh Wakay Willka se nalazi s naše desne strane, nakon 3 sata pješačenja, stižemo do tvrđave Inka, Willka Raqay s prekrasnim pogledom na kompleks terasa za agrikulturu Patallaqta. Prateći rijeku Kusichaka, nastavljamo put prema ruševinama Wayllabamba koja se nalazi na 3000 masl. Ovo je naše prvo mjesto za kampiranje. Ukupno 5 sati pješačenja i pređenih 12 km prvog dana.

Patallaqta

2. DAN: Rano buđenje, nakon doručka, započinjemo pješačenje u 07:00 prema prijelazu Warmi Wañuska ili „Dead Woman’s Pass “. Drugi dan je ujedno i najteži od četiri dana jer se doseže najviša točka pješačenja, prije spomenut prijelaz Warmi Wañuske koji se nalazi na 4215 masl. Povišenje znatno varira i ljudi se često bore s visinskom bolešću. Šetnja uzbrdo kroz ruševine Llulluchapampa dovodi nas do travnatih nizina koje se nalaze samo na ovoj visini u Andama. Kada se dosegne vrh koji nas nagrađuje spektakularnim pogledom na Ande, masiv Huananay i okolne vrhove prekrivene snijegom, osjećaj osvajanja „Dead Women’s Pass“ je nevjerojatan. Nastavljamo spuštanje do Paqaymayu ruševine koja se nalazi na 3600 masl. Ovo je mjesto našeg kampa za drugu noć. Ukupno 10 sati pješačenja i prijeđenih 16 km drugi dan.

Warmi Wañuska

3. DAN: Ovo je najduži dan Inka Traila, ali onaj koji će donijeti prekrasne krajolike i vidike. Ovaj je dio staze 80% originalan još od vremena Inkaa. Izlazak iz kampa u 07:00, uz konstantni uspon, stižemo do tambo (građevina Inka izgrađena u administrativne i vojne svrhe) Runkuraqay na 3780 masl sa spektakularnim pogledom na planinski lanac Vilcabamba. Prolazeći pored malog jezera po imenu Quchapata, stižemo do drugog najvišeg vrha na ovom treku, prijevoja Runkuraqay koji se nalazi na 3950 masl. Nastavljamo kroz visoku oblačnu šumu, valovitog, većinom strmog puta, pružajući sve dramatičnije vidike planina i silaza. Nakon nekoliko sati spusta dolazimo do ruševina Sayaqmarka (3497 masl) što znači „nepristupačni grad“ što jasno opisuje položaj mjesta, savršeno smješten na rubovima stijena. Nakon tambo Qunchamarka, prolazimo dugačak tunel Inka i vidikovac s pogledom na dvije doline: Urubambu i Aobambu. Lagano se uspinjemo i stižemo do trećeg prijevoja na 3700 masl s nevjerojatnim pogledom na vrhove Salkantay (6271 masl) i na vrhove Veronike (5750 masl), zaustavljamo se za ručak i kratku pauzu, a zatim nastavljamo prema impresivnim ruševinama Phuyupatamarka („grad na razini oblaka“).

Vegetacija postaje gušća, bujna i džungla s popratnim povećanjem leptira i ptica. Prolazimo drugi tunel Inka i stižemo pogledima prema rijeci Willkanuta. Nakon par sati stižemo do poljoprivrednog nalazišta Intipata, masivnih ruševina i kompleksa terasa, koje prate konveksni oblik terena. Ovdje su se uzgajali krumpir, kukuruz, voće i slatki krumpir. Za 30 minuta dolazimo do još jedne ruševine, meni osobno najdražom na cijelom treku, Wiñay Wayna (2700 masl) što znači „zauvijek mlad“. Nazvana je po raznovrsnoj ružičastoj orhideji koja raste ovdje. Sadrži fontane i obredne kupke s čak 19 izvora koji teku između dvije skupine zgrada. Dolazimo do našeg trećeg kampa, ukupno 12 sati pješačenja i prijeđenih 16 kilometara trećeg dana.

Sayaqmarka

4. DAN: Buđenje u 03:00, započinjemo pješačenje prema glavnom kontrolnom punktu s upaljenim svjetiljkama na glavi jer je još uvijek mrak. U 05:30 prolazimo kontrolnu točku i nastavljamo pješačenje prema planini Machu Picchu i Intipunku („sunčana vrata“) koja se nalaze na 2730 masl. Nakon 4 kilometra gdje se penjemo uz „Monkey Steps“ skaline koje su doslovno toliko strme da za uspon morate koristiti ruke, stižemo do Intipunku. Iznenada se ostvari san, svi napori do ove točke budu nagrađeni nezaboravnim prizorom. Pozadina prirodnih ljepota, ljudske umjetnosti i šumovitih vrhova koji uokviruju čarobni grad Machu Picchu. Još dva sata pješačenja prema citadeli Machu Picchu (2430masl). Nakon nekoliko sati otkrivanja ruševina, istraživanja hramova i poljoprivrednih terasa, hlađenja i odmaranja na najčudesnijim vidikovcima, vrijeme je da napustimo ovo izvanredno, jedno od 7 svjetskih čuda. Dolazimo do grada Aguas Calientes koji sjedi na rijeci Urubamba, uskačemo u vlak za Ollantaytambo, a zatim autobusom za Cusco gdje stižemo u 22:00.

Machu Picchu

„Nešto skriveno. Idi i pronađi ga. Idi i pogledaj iza planinskog lanca – Nešto izgubljeno iza planinskog lanca. Izgubljeno i čeka te. Idi!”