Airbnb – iskustva hrvatskih iznajmljivača

Kako Airbnb postaje sve popularniji u Hrvatskoj, pogotovo za iznajmljivače koji na taj način privlače strane turiste, donosimo vam iskustva nekoliko hrvatskih iznamljivača. Pet hrvatskih iznamljivača tražili smo da odgovore na šest pitanja.

1. Kako i kada ste saznali za Airbnb.

2. Airbnb i Hrvatska – mišljenje.

3. Koliko često gosti dolaze preko Airbnb?

4. Neugodna iskustva sa Airbnb.

5. Što su prednosti Airbnb-a za iznajmljivače?

6. Savjet za iznamljivče koji kreću u rad sa Airbnb.

Darko Kontin ima 13 apartmana na otoku Pašmanu. Osobno je u turizmu preko 10 godina, a obitelj još i duže. Evo njegovih odgovora:

Airbnb1. Za Airbnb sam saznao online preko stranih Tech portala kada je izašao pošto pratim oduvijek sve nove tehnologije. A s korištenjem sam krenuo više manje oko termina kad su prvi put dobili veći capital fund.

2. Hrvati su upoznati s Airbnb, dosta, sve više u zadnje vrijeme. A za korištenje je teško reči.

3. U odnosu na druge agencije i portale u Hrvatskoj su u samom vrhu. Ali i dalje ne da sami uspiju puniti smještaj. Za sada samo stranci dolaze preko njih.

4. Nisam imao negativna iskustva, sva pozitivna i dobra.

5. Po meni je popularnost najbitnija prednost Airbnba. Jer ne nude ništa što već nije viđeno, samo eto nude to na jednostavniji i ljepši i brži način od ostalih pa su prikupili veliki broj korisnika i sada na tome rastu dalje.

6. Neka se informiraju na vrijeme o Airbnbu, neka ne ulaze na njega ako mu se ne misle aktivno posvetiti i neka redovno odgovaraju na svaki upit.

Link na apartmane.

AirbnbAirbnbAirbnb

Mihael Šanko iznajmljivanjem se bavim već skoro 10 godina. Roditelji imaju 6 apartmana u Novalji, a on je zadužen za online booking i komunikaciju s gostima. Kao i sve u početku je bilo teško pohvatati konce, ali danas je to postao posao koji radi profesionalno preko svoje turističke agencije i koji mu pričinjava zadovoljstvo.

1. Sada već davne 2011. godine sasvim slučajno sam otkrio Airbnb dok sam tražio tada jako popularne kataloge apartmana. Taj način iznajmljivanja apartmana bio je nešto novo, rijetko tko se usudio probati, a ja sam imao vremena i tako je to sve krenulo. Danas je priča sasvim drugačija, katalozi su out, a Airbnb je in. Mislim da je to dobro za goste, a i za iznajmljivače jer otvara sasvim novo poglavlje za sve.

Airbnb2. Prije par godina Airbnb nije bilo toliko zastupljen kod nas. Sada je situacija znatno drugačija, jer Airbnb koristi svaki iznajmljivač koji drži do sebe i svog posla. To je na jedan način dobro, ali kao stari korisnik mogu reći da dok nas je tamo bilo manje, imali smo više rezervacija. Sada je konkurencija veća pa se moramo prilagoditi. Redovno se ažuriraju slike i opisi, odgovara se i usred noći kako bi apartmani bili što više u rezultatima pretrage, jer na taj način imamo više gostiju. To polako postaje ozbiljan posao za iznajmljivače, ne samo još jedna usputna stranica za promociju.

3. Preko Airbnba imao sam dosta rezervacija, a uglavnom se radi o stranim gostima. Tu i tamo dobijem upit od domaćih, pa mi je čudno odgovarati na hrvatskom. Gosti pri dolasku imaju sve potrebne informacije pa je komunikacija odlična. Iz osobnog iskustva mogu potvrditi da je Airbnb odličan i za putovanje, jer sam istog isprobao i kao gost. Lijepo je putovati i imati osiguran smještaj te sve potrebne informacije na telefonu, a cijena apartmana je često jeftinija od hotela.

4. Nisam imao loših iskustava, jedino što mogu reći su pohvale. Bilo je neugodnih situacija s gostima i manjim štetama, ali Airbnb se tu pokazao vrlo korektan i sve je brzo rješeno. Važno je držati se pravila i biti ažuran pa će i rezultat biti dobar.

AirbnbAirbnbAirbnb

5. Airbnb je moćan servis koji iznajmljivaču omogućuje jedan drugi način prodaje smještaja. Kako imam apartmane u Novalji, većina naših gostiju su mladi ljudi. Njima je praktičnija opcija plaćanje karticama, umjesto klasičnih rezervacija uplatom na račun, pa je u tom pogledu Airbnb idealan za njih. Osim toga iznajmljivač ima potpunu kontrolu nad svojim smještajem, te sam kreira pravila. Airbnb ne ulaže samo u promociju i goste, već su svjesni da je iznajmljivač najvažnija karika. Zbog toga postoje grupe za iznajmljivače, brojni savjeti, a i način poslovanja je prilagođen vlasnicima objekata.

6. Ako se dvoumite, probajte – nije teško. Važno je ispuniti sve podatke o smještaju, imati ažuran kalendar te redovno i brzo odgovarati gostima. Čitajte savjete koje vam Airbnb nudi i svakodnevno razmišljajte kako da budete bolji, kako da svom gostu ponudite više. Na taj način imat ćete zadovoljnog gosta koji će se uvijek vratiti i dogodine.

Link na apartmane.

Ante Škunca se bavi iznajmljivanjem od 2007. godine, a prije toga su posao vodili roditelji. Ima 6 apartmana u Novalji.
1. Za Airbnb sam čuo prije 3 godine, i tada sam napravio tamo račun, ali sam se tek ove godine počeo reklamirat i dobivat prve rezervacije.

2. Što se tiče samo Novalje, izjajmljivači su dobro upoznati, i svake godine ima sve više i više oglasa, a što se tiče Hrvatske kao cijeline, tu ovisi tko je iznajmljivač, mlađe genarecije koje se znaju dobro koristiti sa računalom i web aplikacijama vjerovatno znaju i upoznati su sa Airbnb-om, i vide potencijal tog servisa, a starije generacije nisu baš kandidati za korištenje Airbnb-a, ako nisu dobro informatički pismene.

Airbnb

3. Ove godine sam počeo primat prve rezarvacije, pa su mi za sada sve rezervacije stranci.

4. Nisam imao neugodna iskustva.

5. Prednost – samostalno formiranje cijene kada se god želi, sigurnost rezervacije, davanje review gostu, a ne samo gost vlasniku

6. Preporuka  je da se ne otkazuju rezervacije, jer se automatski dobiva negativna ocjena i onda gost teže se dolazi do vaših apartmana, jer padaju u poretku na ponudi.

Dejan Majdandžić iznajmljivanjem se bavi godinu dana i ima 3 apartmana u Zadru.

Airbnb1. Za Airbnb sam saznao iz dva izvora, samostalnim istraživanjem na internetu koje su mogućnosti za iznajmljivanje apartmana online, te preko poznanika.

2. Mislim da Hrvati nisu previše upoznati s Airbnb, te ga ni ne koriste u velikoj mjeri.

3. Oko 20% gostiju dolaze preko Airbnb-a, uglavnom stranci, ali se u zadnje vrijeme vidi porast i domaćih gostiju.

4. Za sada nisam imao neugodnih iskustava.

5. Za prednost bi spomenuo jednostavnost korištenja, što za gosta tako i za iznajmljivača, sve se nalazi na jednom mjestu, od pretrage, do uplate i sl. što dosta olakšava cijeli taj proces traženja i pronalaska prikladnog smještaja.

6. Što detaljnije ispuniti profil, sa što više informacija, slika isl. Redovno ažurirati kalendar, te se redovno i brzo javljati na sve upite.

Zvonimira Krvavica se od 2009. bavi iznajmljivanjem i ima 3 apartmana. Sva tri su na istoj lokaciji u Šibeniku.
Airbnb1. Za Airbnb sam saznala čačkajući po internetu i tražeći stranice za oglašavanje, ne znam točno koliko dugo koristim Airbnb, mislim sigurno 3-5 godina, ako ne i duže.
2. Mislim da ga domaći iznajmljivaci koriste sve više. Kad sam ja počela bilo ih je jako malo, pogotovo iz Šibenika.
3. Gosti su mi uglavnom preko Airbnb, jer sve manje oglašavam preko drugih. Uglavnom su strani, a domaći rijetko kad.
4. Neugodnih iskustava do sad nisam imala,
5. Sviđa mi se to što iznajmljivač isto može ostaviti komentare o gostu kao i gost o smještaju, na većini drugih stranica samo gosti imaju mogućnost ostaviti review.