Šri Lanka & Doha

Beskrajne pješčane plaže, nepregledne plantaže čaja, šetnja sa slonovima, ispijanje najboljeg čaja na svijetu, vožnja vlakom kroz džunglu, uživanje u planinama, penjanje do predivnih slapova, samo su neke od asocijacija i sjećanja na jedno predivno putovanje koje nas uči vrijednostima života. U ovom ću vas putopisu povesti na meni nezaboravno putovanje indijskim otokom.

Napisala: Martina Jakšić Rodiger – martinatravellife.com

Azija me oduvijek oduševljavala svojim ležernim načinom života, svojom kulturom, raznolikošću, prekrasnom prirodom, a kao šlag na torti Indijski je ocean koji nudi tisuće predivnih pješčanih plaža i prekrasnih resorta gdje se osjećate kraljevski.

Nakon posjeta nekoliko azijskih zemalja znala sam da taj kontinent želim još više istražiti. Na Instagramu sam pratila neke ljude koji su putovali na Šri Lanku te sam iste sekunde znala da ću se i ja uskoro naći tamo. Istražujući ponudu otoka, oduševljenje je sve više raslo i odluka je pala. Kupujem karte za ovaj indijski dijamant i avantura počinje.

Letjeli smo iz Budimpešte aviokompanijom Qatar Airways koji često nudi duga stajanja (pritom mislim na 24 i više sati) u Dohi, što je meni bilo jako privlačno jer nikad prije nismo imali dovoljno vremena za posjet tom gradu. Namjerno sam uzela karte s 30h sati čekanja što nam je omogućilo da jedan dan provedemo u glavnom gradu Katara. Cijena povratne karte (Budimpešta – Colombo) bila je 650e jer smo birali baš određene datume zbog poslovnih obaveza.

DOHA

U Dohu stižemo u kasnim večernjim satima, smještamo se u hotel u središtu grada i žurno izlazimo u grad da iskoristimo svaku sekundu. Let za Colombo bio nam je sutradan u 19h pa smo cijeli dan proveli obilazeći i upoznajući grad. Igrom slučaja naletjeli smo na taksista koji nam je ponudio brzinsku turu u trajanju od 3 sata, što se pokazalo izvrsnim potezom. Taksist nas je u 3 sata provozao gradom, pokazao sva najvažnija i najpopularnija mjesta tako da mogu reći da smo u tom kratkom vremenu osjetili duh grada. Posjetili smo staro središte grada Souq Waqif, prekrasnu šetnicu Doha Corniche, poslovni dio grada s visokim neboderima Doha West Bay i novi dio grada The Pearl of Qatar koji nalikuje na Dubai Marinu. Obožavam arapske zemlje tako da mi se i Doha odmah svidjela bez obzira na to što nije turistički razvijena kao Dubai.

Isti dan navečer letimo za Colombo gdje zbog vremenske razlike (+4.5) stižemo u kasnim satima. U sjećanju mi je najviše ostala vlaga i toplina u zraku u 3 sata ujutro. Smještaj smo rezervirali nedaleko od zračne luke, u jednoj privatnoj kući, a vlasnik tog objekta došao je po nas tuk-tukom. Vožnja do smještaja bila je uzbudljiva. Vozili smo se usred šume, bez osvjetljenja, praćeni životinjskim zvukovima koji su se čuli svugdje oko nas.

ŠRI LANKA

Na Šri Lanki ostajemo 10 dana i imamo okvirno isplanirani put. Za prvih 5 dana unajmili smo privatnog vozača koji nam je ujedno bio i vodič. Promet na otoku je kaotičan, tako da se pripremite na duga putovanja za samo nekoliko kilometara. Vozi se lijevom stranom, pravila u prometu baš i nema, životnije su nerijetka pojava na cesti, a o skuterima, tuk-tukovima da i ne pričam. Cijena vozača po danu je 50e što je odlična cijena jer je brinuo o nama, davao  nam savjete, vodio nas na sva mjesta koja smo poželjeli, uz njega smo puno naučili o životu običnih ljudi na otoku, stajali bismo gdje smo željeli, obilazili restorane, a i na samom koncu smo se sprijateljili i izvrsno zabavili.

PINNAWALA

Prvi dan ujutro stigao je naš vozač po nas u dogovoreno vrijeme i krećemo za mjesto Pinnawala koje je poznato kao utočište slonova. Mene je ovo mjesto fasciniralo, spojilo s prirodom i dalo još jedan dokaz vrijednosti putovanja.

Hoteli su zaista jeftini i relativno kvalitetni. U Pinnawali smo odsjeli u Hotel Elephant Bay zbog pogleda na rijeku u kojoj se slonovi kupaju i vjerujte da je pogled zadivljujući.

Sljedeće mjesto koje smo posjetiti je Kandy, drugi po veličini grad Šri Lanke s milijun stanovnika, smješten u brdima u samom središtu otoka. Na putu do Kandyja posjetili smo razne prekrasne vidikovce, a naš vodič nam je putem kupio posebne male banane koje  ovdje rastu i objasnio kako na Šri Lanki postoje čak 62 vrste ovoga popularnog voća.

Posebno me oduševio posjet botaničkom vrtu, Royal Botanical Gardens Peradeniya, koji se nalazi nedaleko od Kandyja. U ovom vrtu nalazi se više od 4000 različitih biljaka, uključujući orhideje, medicinsko bilje, začine i palme. Cijena karte je oko 50kn.

Isti dan otišli smo na večer tradicijske glazbe i plesa Šri Lanke pri čemu smo upoznali njihovu narodnu glazbu i običaje.

ZEMLJA ČAJA

Poznato je da se Šri Lanka, nekadašnji Cejlon, naziva i zemljom čaja. Najpoznatiji je cejlonski čaj. U industriji proizvodnje čaja radi više od milijun ljudi, a mi smo imali prilike vidjeti i život berača čaja. Na otoku se nalaze mnogobrojne plantaže čaja te smo na putu prema Nuwara Eliya posjetili tvornicu čaja Blue Field Tea Garden. Vodič nas je proveo po cijeloj tvornici gdje smo se upoznali s cijelim procesom izrade čaja, od berbe do pakiranja. Zanimljiva činjenica jest da najbolji berači dnevno uberu oko 60kg čaja, a za svaku kilu zarade oko 0.70kn. U tvornici smo degustirali razne vrste zelenog čaja, a na izlazu se nalazi tea shopgdje posjetitelji mogu kupiti prekrasne pakete i mnogobrojne kombinacije cejlonskog čaja.

RAMDOBA SLAPOVI

U samoj unutrašnjosti otoka nalazi se grad Nuwara Eliya koji nam je bio sljedeće odredište. Usput smo posjetili jedan od mnogobrojnih slapova, Ramboda falls. Put do slapa bio je izazovan, naporan, prolazili smo kroz pravu divljinu, ali finalni rezultat bio je nagrada za uložen trud.

NUWARA ELIYA I NINE ARCHES BRIDGE

Poznata željeznička pruga od Nuwara Eliye do Elle svakako je must havei zlet na Šri Lanki. Vožnja traje 4 sata, cijena je bila svega nekoliko kuna. Moram priznati da putovanje nije bilo najugodnije zbog velikog broja ljudi, neudobnih sjedala i starog vlaka. S druge strane, putovati džunglom kroz planine i nizine pravo je bogatstvo koje se ne može iskusiti kada putujete autom ili autobusom. Nakon 4 sata stižemo do odredišta, a naš nas je vozač tamo čekao. Radi se o planinskom dijelu otoka pa su i temperature noću bile niže.

Sigurno ste čuli za najfotografiranije mjesto na Šri Lanki, a to je zasigurno Nine Arches Bridge koji je velika atrakcija na otoku i svakako ga vrijedi posjetiti. Put do popularnog mosta nije nimalo lagan, prolazili smo kroz strme šumske predjele i nakon sat vremena ukazao se veličanstveni most. Opet sam se uvjerila da se za sve u životu vrijedi potruditi. Ispijajući kokos, čekali smo vlak koji više puta dnevno prolazi ovim mostom.

JUG OTOKA

Pet aktivnih dana na otoku polako se privodilo kraju te smo se uputili na sam jug otoka gdje su najljepše plaže za kupanje i sunčanje. Stižemo do mjesta Tangalle gdje se rastajemo s našim vozačem, a ostali dani putovanja rezervirani su za odmor uz prekrasne plaže koje nudi Indijski ocean.

Mjesto na jugu otoka, Unawatuna, jedno od najpoznatijih mjesta za odmor nudi bezbroj poznatih svjetskih hotelskih lanaca, mnoštvo restorana, raznih vodenih aktivnosti kao i izleta. Neke od poznatih plaža su Dalawela Beach, Hiriketiya Beach (pogodna za surfanje), Tangalle Beach, Mirissa, Negombo i mnoge druge.

DOHA

Vrijeme za povratak u Europu došlo je nakon 5 dana odmaranja na čarobnim plažama, iz Colomba natrag za Dohu. U Dohi smo i  po povratku imali stop od 24h koje smo iskoristili za dobar shopping, a svakako vam preporučujem posjet shopping centru Villaggio Mall koji je sagrađen po uzoru na Veneciju, a nudi vrhunsku uslugu.

Sklad našeg tijela i prirode najvažniji je za čovjekov život i osobni rast, a ovaj otok upravo me tome i naučio. Živjeti u skladu s prirodom, prepustiti se izazovima, otvoriti granice svojeg uma, ali i srca. Šri Lanka ostaje duboko urezana u sjećanje, a svima vama toplo preporučam posjet ovom indijskom biseru.

CIJENE

Avionske karte kreću se od 400e pa na više. Cijena vozača po danu je oko 50e. Smještaj smo rezervirali na booking.com. Već za 20e može se naći sasvim pristojan smještaj u unutrašnjosti otoka (Kandy, Ella, Nuwara Eliya), dok su cijene na atraktivnim mjestima nešto veće. Hrana je u okviru azijskih cijena, kao i prijevoz i razne ulaznice za parkove, muzeje ii izlete. Od sveukupnog troška putovanja najskuplji dio svakako su bile avionske karte, a sve ostalo daleko je jeftinije od europskog standarda. Tako da ukoliko vas trošak putovanja sputava da posjetite Šri Lanku, ne morate brinuti jer se za relativno malo novca može uživati u mnogobrojnim doživljajima te steći nepovratno i neponovljivo iskustvo.

Važne informacije:

Viza

potrebna, aplicira seonline(potvrda stiže na e-mail), cijena 35e

• agencije uzimaju visoku proviziju za uslugu izdavanja vize pa je preporuka da sami pošaljete zahtjev

Valuta

Šrilankanska rupija

100 LKR = 3.21 KN

Novac mijenjajte u gradu, u zračnoj luci nije povoljan tečaj.

Odjeća

Ukoliko planirate istraživati unutrašnjost otoka, ponesite topliju odjeću jer su velike razlike u temperaturi. Na jugu otoka je 30 C, dok je u unutrašnjosti temperatura oko 15 C.

Voda

Piti flaširanu vodu iz bočica.

• ponesite novac u gotovini (bankomata ima malo)
  • kreme za sunčanje s visokim faktorom, UV indeks je 12
  • sprej protiv komaraca (za šumske predjele)
  • prosječan obrok u lokalnom restoranu: 3-10 eura
  • voda: 0.20 eura

Vrijeme putovanja: travanj 2019.

Ukoliko imate dodatnih pitanja u vezi putovanja, možete me kontaktirati, a ja ću se potruditi odgovoriti vam što detaljnije.

Sretna sam ako vam je ovaj putopis pomogao i inspirirao vas za kreiranje vašega sljedećeg putovanja.

Više sadržaja potražite na Instagram profilu.

Hvala vam na čitanju,

S ljubavlju,

Martina

*Navedeni tekst odraz je mišljenja i iskustva tekstopisca i ne mora odražavati stavove autora bloga putoholicari.com