Šansa da se putnik zarazi virusom u avionu ista je kao da vas pogodi grom


Od početka 2020. zabilježena su 44 slučaja COVID-19 u kojima se smatra da je prijenos povezan s letom (uključujući potvrđene, vjerojatne i potencijalne slučajeve), dok je u istom razdoblju putovalo oko 1,2 milijarde putnika, govori analiza Međunarodnog udruženja zračnog prometa (IATA) koje je pokazalo nisku učestalost prijenosa COVID-19 tijekom leta piše hrturizam.hr

Dakle, samo 44 slučaja zaraze covidom19 zabilježeno je među 1,2 milijarde putnika u zračnom prometu ili 1 slučaj na svakih 27,3 milijuna putnika.

Novi uvid u to zašto su brojevi tako niski proizašao je iz zajedničke publikacije Airbus-a, Boeing-a i Embraera o zasebnim istraživanjima računalne dinamike fluida (CFD) koje je svaki proizvođač provodio u svojim zrakoplovima. Iako su se metodologije malo razlikovale, svaka detaljna simulacija potvrdila je da sustavi zračnog zrakoplova kontroliraju kretanje čestica u kabini, ograničavajući kod širenje virusa.

Čini se da je rizik da se putnik zarazi COVID-19 dok je u avionu vrlo nizak. Sa samo 44 identificirana potencijalna slučaja prijenosa leta povezanim s 1,2 milijarde putnika, to je jedan slučaj na svakih 27 milijuna putnika. Čak i da 90% slučajeva nije prijavljeno, to bi bio jedan slučaj na svakih 2,7 milijuna putnika. Smatramo da su ove brojke izuzetno ohrabrujuće. Nadalje, velika većina objavljenih slučajeva dogodila se prije nego što je nošenje zaštitnih maski za lice bilo uvedeno“, rekao je dr. David Powell, IATA-in medicinski savjetnik.

Zrakoplovni sustavi zračnog zračenja, visokoefikasni filtri za čestice zraka (HEPA), prirodna barijera naslona sjedala, protok zraka prema dolje i visoke brzine izmjene zraka učinkovito smanjuju rizik od prijenosa bolesti na brodu u normalno vrijeme. Dodatak nošenja maski usred zabrinutosti za pandemiju dodaje dodatni i značajan dodatni sloj zaštite, što čini sjedenje u neposrednoj blizini u kabini zrakoplova sigurnijim od većine ostalih zatvorenih okruženja, ističu iz IATA-e.

Zračne kompanije imaju slojeviti pristup preventivnim mjerama

ICAO-ove sveobuhvatne smjernice za sigurno putovanje zrakoplovom usred krize COVID-19 oslanjaju se na više slojeva zaštite, koji uključuju zračne luke kao i zrakoplove, dodao je Powell.

Karakteristike dizajna zrakoplova dodaju novi zaštitni sloj koji pridonosi niskoj učestalosti prijenosa leta, a isti uključuje: Ograničene interakcije licem u lice dok se putnici okreću prema naprijed i kreću se vrlo malo, učinak naslona sjedala koji djeluje kao fizička prepreka kretanju zraka iz jednog reda u drugi, minimiziranje strujanja zraka prema natrag, s segmentnim dizajnom protoka koji je usmjeren općenito prema dolje od stropa do poda, velika količina svježeg zraka koji ulazi u kabinu itd…

Inače, zrak u avionima se razmjenjuje 20-30 puta na sat na većini zrakoplova, što je vrlo efikasno u usporedbi sa prosječnim uredskim prostorom (prosječno 2-3 puta na sat) ili školama (u prosjeku 10-15 puta na sat). Također, korištenje HEPA filtara koji imaju više od 99,9% stupnja učinkovitosti uklanjanja bakterija / virusa osiguravajući da dovod zraka koji ulazi u kabinu nije put za unošenje mikroba.

Ono što je sigurno, zračni promet će se uskoro stabilizirati na globalnoj razini jer postoji sinergija svih aviokompanija, kao i zračnih luka, a upravo IATA koordinira svim aktivnostima kao i o standardizaciji svih protokola, što je ključno. Znamo kako je zračni promet ključan za pokretanje turizma na globalnoj razini, i zato su ovi napori izuzetno važni.