Roadtrip Izrael – 7 dana – 1384km

Tanja je napravila odličan roadtrip kroz Izrael od 7 dana – Sve skupa 1384km, a evo i odličnih informacija za buduće putnike što posjetiti i koliko će vas sve to koštati

Fotke i tekst: Tanja Pijunović Nemcevic

Avionske karte smo uzeli Venecija- Tel Aviv 155€ za dvoje ( može se naći i dosta jeftinije).  Auto smo uzeli za 4 dana preko billiger-mietwagen.de za 95€ sa punim osiguranjem (depozit 650€). Noćenja nismo bukirali unaprijed.

Za gradski prijevoz u svakom busu mozete kupiti karticu sa jednom vožnjom 2,90€. Karticu kasnije možete nadopunit sa 30,50 i 100 šekela. Jedna vožnja od 1,5 h kosta 5,90 šekela šta je nekih 1,50€.

Sim kartica na aerodromu košta oko 45€ sa 15 gb. Nama je to bilo previše tako da smo u Tel Avivu svratili u neki poslovni centar i kupili neke stvarčice za večeru ( šokirali se cijenama ?.. oko 60% skuplje nego kod nas) i sim karticu sa 35 gb za 25€.

1. dan

Stižemo u Tel Aviv i odmah nas stavljaju na posebnu provjeru zbog iranskih viza. Nije nas to previše brinulo jer smo to i očekivali. Izgubili smo 3 sata. Ispitivanje je bilo bezbolno ali detaljno. Preuzimamo auto i krećemo odmah na put prema Eilatu. Noćenje u nekom lošem motelu za 33€ – da su drugi hoteli do 100€ izgledali bolje platili bi  ali izgleda da u Izraelu sa kvalitetom možeš računati tek iznad 150€-200€.

2. dan

Obilazimo Eilat, Red canyon ( ulaz besplatan) ,Timna nacionalni park ( mi nismo platili ulaz, došli smo nekim okolnim putem. (Sad dal se plaća inače neznam). Vožnja do mrtvog mora. Ovdje spavamo u nekih 20 km udaljenom Aradu zbog cijene – noćenje 47€

Red canyon

3. dan

Odlazimo do neke plaže gdje je ulaz besplatan (uz cestu). Previše je hladno za kupanje pa samo slikamo i odmah krećemo prema Masadi i nažalost saznajemo da je cesta do tamo zatvorena zbog kiše koje je padala cijelu noć. Jedini put prema Nazaretu je (gdje smo mi planirali) okolo nazad prema Aradu, nažalost ništa od Masade. Promjena plana idemo za grad Haifu. Usput stajemo u Caesarea Maritima (bio je važan drevni grad Palestine, kasnije i važna utvrda križara. Arheološka nalazišta danas su među najznačajnijim u Izraelu, a mjesto je proglašeno nacionalnim parkom. Grad se nalazi sjeverozapadno od Chadera, otprilike na pola puta između Haife i Tel Aviva. Poslije podne razgledanje Haife i čudesnih Bahai vrtova (ulaz do 16h besplatno). Nastavljamo prema gradu Acco – grad nažalost nije nimalo privlačan, smeće i derutno stanje. Noćenje smo platili 57€.

4. dan

Nastavljamo prema gradu Tiberias koji također ne nudi ništa – šetamo uz See of Galilee i krećemo dalje za Nazaret.  Nedelja je i u Nazaretu saznajemo da je tamo Sveti dan (ne kao u ostatku Izraela subota) i neke znamenitosti ne rade. Obilazimo baziliku navještenja (Ova bazilika je najveća kršćanska crkva Bliskog istoka. Sredinom 4.stoljeća je izgrađeno svetiste na mjestu gdje je prema kršćanskoj tradiciji anđeo Gabrijel navjestio Djevici Mariji da će začeti i roditi Isusa). Vracamo se za TelAviv i večer provodimo razgledajući stari grad Jaffu. Noćenje na periferiju grada 42€.

5. dan

Krecemo dosta rano za Bet-Guvrin-Marissa-Nationalni park. Ulaz oko 7€ po osobi. Prostire se na površini od oko pet kvadratnih kilometara. Unutar ovog područja nalaze se ostaci dvaju drevnih gradova Eleutheropolis i Marissa. Nacionalni park poznat je po brojnim špiljama u koje posjetitelji mogu ući. 2014. špilje su dodane na popis UNESCO-ve svjetske baštine. Dalje odlazimo za Jeruzalem i vraćamo auto. Obilazimo zid plača, Zionovo brdo, Davidov grob, crkvu Marijinog uzašašća, Isusov grob itd.. Uzimamo hotel za dvije noći 108€..

Zid plača

6. dan

Odlazimo busom (3,80€ dvoje) u Palestinu u grad Betlehem. Obilazimo crkvu i mjesto isusovog rođenja. Šetamo uz zid koji dijeli Palestinu od ostatka Izraela. Jako tužno za gledat crteže iscrtane po njemu. Prolazimo kroz check point ( osjećamo se ko neke životinje u tovu prolazeći kroz stotinu metalnih vrata i prolaza) i posjećujemo Rahelin grob. Vracamo se do starog grada te taj dan još idemo vidjeti Davidov toranj (ulaz 10,50€) i noviji dio Jeruzalema.

7. dan

Spavamo duže i dolazimo do Dome of the rock u 10:27 i zatvore nam ga pred nosom.  Pješačimo do crkve Marije Magdalene i ona zatvorena. Otvoreno za javnost samo utorkom i četvrtkom ujutro.. Penjemo se dalje do Maslinske gore i uživamo u divnom pogledu na cijeli Jeruzalem. Posjecujemo Marijin grob, Marijino mjesto rođenja, te neke od točaka križnog puta. Odlazimo u hotel po prtljagu te sa glavnog kolodvora u Jeruzalemu krecemo za Tel Aviv. Cijena karte za vlak 11,5€ za dvoje. Noćenje 46€.