Putovanje automobilom kroz čarobnu Škotsku

Prošle godine dečko i ja smo si odlučili ispuniti dugogodišnju zelju, a to je road trip po Škotskoj. Letili smo povratnim letom iz Zadra za Edinburgh i sveukupno smo tamo proveli 11 dana.
Fotke i tekst – Antunović Valentina

1., 2. i dio 3. dana-EDINBURGH

O Edinburghu ne znam gdje početi, a bome ni gdje završiti. Definitivno najljepši grad koji sam do sada posjetila, i drugi na listi nakon Rima gdje sam pomislila da bih se odmah trebala tamo preseliti.
Osim dobro poznatih znamenitosti (Scot Monument, St Giles Cathedral, Royal Mile, Calton Hill,Edinburg castle) izdvajam još i Dean village, divan pitoreskni kvart, sve kućice su odmah pored rijeke Leith i šetnja tamo je na neki način mali bijeg od hrpe ljudi.
Smješteni smo bili u Arrandale guest house i preporučila bih ga, čisto, lijepa soba, 15ak minuta hoda od centra, u blizini je hrpa restorana i dućana.
Najbolji ručak pojeli smo već prvi dan u The worlds end pubu koji se nalazi na samom Royal mileu, najbolji fish and chips (+enormna porcija, bude ti neugodno kad ju cijelu pojedes, a konobarice cestitaju ) koji smo probali u općenito cijelom UK-u. Tamo smo se na kraju vratili još jednom, a cijena za 2 obroka i 2 piva je oko 55€.
Pubovi su im stvarno lijepi, preporučam George IV Bar i The Brass Monkey, gdje smo se uspjeli upoznat i zapit sa Riječanima i Beograđanima koji tamo žive. Mi smo također posjetili sve vezano uz Harry Pottera, a preporučam navratiti i u Armstrongs second hand shop, prezanimljiv interijer i hrpa maltene novih kiltova.

Edinburgh

3. dan – GLASGOW

Kroz Glasgow smo samo proletili, lila je kiša, a ono što smo vidjeli nije nas dojmilo, ali ostavljam mogućnost da mu nismo ni dali pravu priliku. Tamo rentamo auto koji sam rezervirala cca mjesec dana unaprijed. Auto smo rentali u Arnold&Clark, te smo 7 dana sa full osiguranjem platili oko 500 funti, a dobili smo novu Kiu Rio, koja nam je bila super treći član (naglasak da nisu zahtjevali nikakav depozit pri uzimanju full osiguranja i da su nam besplatno dali i navigaciju)
Što se vožnje po desnoj strani tiče, ja nisam vozač pa su mi se svejedno na lijevoj strani auta znojili dlanovi ali dečko je kroz sat vremena i par kružnih tokova već vozio ko profesionalac. U dućanu smo kupili hrpu vode i hranu koja nije svježa/kvarljiva, što nam se pokazalo super jer su dućani u manjim gradovima imali tendenciju biti skuplji ili manje opremljeni. Obzirom je već bilo kasno, spavamo u malom selu Mambeg, smještaj (Argyll and Bute) je bio divan, s pogledom na jezero.

4. dan – HIGHLANDS, FORT WILLIAM I GLENFINNAN

Vozimo se kroz Highlandse, planinski prostor pred kojim vidiš koliko si zapravo mali. Jako surov, ali predivan okoliš. Zanimljivo je da svugdje po škotskim cestama postoje prometni znakovi koji naznačuju ugibalište gdje možete stat i fotkat, što smo i radili, ali nismo dugo ostajali vani jer pušu orkanski vjetrovi.
Fort William-sladak gradić, stali smo da nešto pojedemo i prošećemo se sat vremena.
Glenfinnan Viaduct-nezaobilazno mjesto za fanove Harry Pottera poput mene, po vijaduktu vozi Jacobite Steam train, ali osim što je prilično skup, karte se moraju kupiti dosta unaprijed. Mi smo se odlučili za opciju gledanja vlaka sa brdašca pored vijadukta, a obzirom smo bili preškrti dat pare za Jacobite train, stajali smo na pljusku nekih 45 minuta, pa iako je prizor prolaska vlaka čaroban, mokra do kože u sebi sam psovala i sebe i J.K. Rowling i Škotsku. Nastavljamo vožnju, spavamo u Kyleakinu, malom selu odmah na početku Isle of Skye.
Jacobite train

5.,6. i dio 7. dana – ISLE OF SKYE

Uz Edinburgh, glavni fokus nam je bio na ovom prekrasnom otoku za kojeg kažu da tamo i dalje obitavaju vile i divovi. Slažem se, obzirom da je otok stvarno magičan.
U ta dva i pol dana napravili smo krug oko cijelog otoka, i posjetili Old Man of Storr, Fairy Glen, Fairy Pools, Neist Point, Dunvegan Castle, Kilt Rock, The Quairing i Portree.
Moram napomenuti da sva ova prirodna čuda koja sam nabrojala zahtjevaju i danak u znoju da se do njih dođe, odnosno, do većine lokacije je nakon parkiranja auta potrebno barem sat vremena hodanja/planinarenja, a vrijeme je surovo-na 5 minuta izmjenjuje se jako sunce, pljusak i vjetrovi kakve nisam doživjela nigdje. Obzirom nismo bili svjesni svega toga, tu negdje smo se i pošteno prehladili, a i ja sam jedan uspon (Old Man of Storr) odradila u poprilično nestabilnim Oxfordicama, nakon čega sam obećala sebi i svemiru da nikad više neću posprdno spomenuti Čehe u japankama, samo ako se uspijem spustiti s tog brda.
Smještaj smo uzeli u Two Stags Cottage (Glendale) i iako skupa, ta kolibica nam je bila highlight putovanja. Smještena par minuta od obale Sjevernog mora, usred ničega, definitivno je najljepši smještaj u kojem sam ikad bila, i stvarno smo bili tužni kad smo ključeve predavali natrag, a i nigdje nisam vidjela toliko zvijezda.
Isle Of Skye

7. dan – EILEAN DONAN CASTLE, LOCH NESS, INVERNESS

Loch Ness ne znam kako bi drugačije opisala osim kao ogromno jezero, Loch Ness monster nismo vidjeli, šteta, jer navodno se nude dobri novci za HD sliku Nessie. Od Invernessa nismo puno očekivali, ali nam se jako svidio. Kao Edinburgh u malom, osim šetnje po centru svratili smo u pub na viski i u Leakey’s Bookshop. Smještaj smo odabrali u malom selu North Kessock, blizu Invernessa.

Inverness

8. dan – ABERDEEN

Kako nam je naš domaćin u smještaju (Granite city guest house) rekao, Aberdeen je poslovni grad i nema tu baš puno za vidjeti. Ipak, nama je ostao u pamćenju po par stvari. Uspjeli smo dobiti svoju prvu kaznu/čestitku za vožnju, slučajno smo se autom provozali po samom centru grada gdje je pješačka zona, našli smo restoran gdje je obrok bio 1 plus 1 gratis, a hrana prefina (the Pig’s Wings) i posjetili smo FootDee/Fittie, staro ribarsko selo na obali sjevernog mora, a zanimljivo je da su stanari svoje kuće morali držati u unificiranom stanju, bez ikakvih ukrasa, a kad se to pravilo ukinulo Fittie je postao svojevrsni Funky town.

9. dan – KELPIES, GLASGOW

Tokom vožnje prema Glasgowu stajemo kod Kelpiesa, najvećih skulptura konja na svijetu i stvarno su veličanstvene.
Dolazimo u Glasgow, opraštamo se od auta i odmaramo u Number 10 Hotel.

10. dan – EDINBURGH

Povratak najljepšem od svih. Obzirom nam je let bio sljedeći dan u pola 7 ujutro, pametno smo odlučili ne rezervirati smještaj već vrijeme prikratiti u kinu i u pubu uz par piva.

11. dan.-povratak u Zadar

Najumorniji ikad u 5 ujutro stižemo na aerodrom, tokom leta za Zadar smo se onesvjetili od umora, nakon slijetanja u Zadar povratak na početak-u Zagreb.
Zaključno, trošak cjelokupnog puta za dvije osobe bio je oko 3k EUR, uzimajući u obzir koliko se inače preporučuje nositi novaca u Škotsku dobro smo prošli, ali većinu obroka smo jeli u smještajima (hrana u dućanima je jeftinija nego kod nas).

Tko je zainteresiran pogledati više fotki od ovih objavljenih tu, može na mom Instagramu- antunovic.valentina
( https://www.instagram.com/antunovic.valentina/ ), ima par objava i slike i videi u Highlights Scotland.
Tko je došao do kraja-nadam se da je uspio pokupiti koju dobru ideju!