Dubai & Maldivi 2018 – putovanje s bebom

Valentina nam šalje svoje doživljaje s putovanja u Dubai i na Maldive

Napisala: Valentina Marić – travelfunfamily

Dubai – graciozan gospodin

Da mi je netko prošle godine u ovo vrijeme rekao: Valentina ove godine putovati ćeš na Sejšele a ubrzo i na Maldive, nasmijala bih mu se u facu i rekla da se šali . Dakle ne bih mu povjerovala ni riječi. Prošle godine u ovo vrijeme Vito je imao nepunih 5 mjeseci, i daleka putovanja su mi se činila miljama daleko od stvarnosti. Ali kako je život nepredvidiv, tako su se nama dogodila dva velika putovanja sa razmakom od samo 6 mjeseci.

O Sejšelima sam već pisala hajmo sada malo o Dubaiju i Maldivima! Maldivi su bili moj san, doslovno. Tu i tamo bi sanjala Maldive, duge pješčane plaže, drvored palmi, kokos, bungalov na vodi ja i vjetar u kosi. Činili su se tako daleko, nedostižno, nestvarno sve do nedavno. Jedan kišni dan kada sam tako razmišljala o Maldivima, sjetila sam se svoje drage prijateljice iz srednje škole koja radi za avionskoj kompaniju Emirates i živi u Dubaiju. Iako se nismo dugo čule i vidjele odlučila sam joj se javiti da provjerim malo kakva je situacija u Dubaiju i iznjela joj svoj plan za posjet Maldivima. Bez razmišljanja nas je pozvala kod sebe u Dubai i rekla nam ukoliko se odlučimo za putovanje, pomoć oko kupnje karata. Pogađate da mi nije dugo trebalo da skujem novi plan  .Karte su bile kupljenje brzinom svjetlosti, uzeli smo takozvane „ multy city „ karte, što otprilike izgleda ovako Zagreb – Dubai, pa odmor 4 noći, Dubai – Male ( Maldivi ) pa nazad Male – Dubai pa odmor 2 noći i na kraju Dubai – Zagreb. Plan je bio tu, malo ćemo švrljati po Dubaiju i odmoriti prije leta na Maldive.

Karte su kupljene, resort je rezerviran, osiguranje od otkaza putovanja također ( jeeer nikada ne znaš ). I onda… Šok…4 dana prije puta, Vito se razbolio, teža prehlada sa temperaturom. Ok proći će do utorka tješim se, ali tu je već ponedjeljak a sutra nam je let, Vito je malo bolje, temperature nema ali tu je jak kašalj i začepljen nos. Kaos, ne znamo dali idemo na put, a letimo sutra! I to nije prvi put da nam se to događa, prije puta na Tajland 2013 godine Vlado je pao na nogometu i završio na operaciji ramena. Uspjeli smo nekako otputovati. Godina iza 2014 put u Afriku, Vlado je uganu gležanj 7 dana prije puta. Uspjeli smo nekako otputovati. Vlado – Nema nogometa više, NIKADA! I evo ga opet, Vlado se nije polomio ali Vito se razbolio. Nakon konzultacije sa pedijatrom ipak odlučujemo da možemo putovati. Sreća je što imamo osiguranje od otkaza putovanja, koje bih svakome preporučila, upravo zbog situacija kao što su ove!
Mali kaos oko pakiranja, jer smo se naravno pakirali 4 sata prije leta, ali dobro natrpali smo sve i evo nas na aerodromu. Prva postaja je Dubai.

Dubai me iskreno nikada nije privlačio niti sam imala neku pretjeranu potrebu posjetiti ga. Ali kako su nam karte bile preko Dubaija i tamo živi moja draga Kristina, htjeli smo prepoloviti put zbog Vite i razgledati malo Dubai. Dobra odluka. Vito je ovaj put malo življi, u avionu nije baš spavao kao prošli put, možda ukupno pola sata. Htio je samo hodati po avionu i raditi nered. Crtići su nas malo spasili. Ja sam se brinula zbog njegove prehlade i pritiska u avionu pri polijetanju i slijetanju. Na sreću nikakvih problema nije bilo. Dečko je to super podnio!

I evo nas napokon, Dubai! Kristina nas je dočekala na aerodromu i povela prema svom stanu, visoke zgrade oko nas, sve bliješti, luksuz na svakom koraku. Bilo je kasno kada smo sletjeli pa smo čim smo stigli u stan na brzinu pojeli i išli spavati. U Dubai smo išli bez ikakvog plana isplaniranog unaprijed, to sam odlučila jer nisam znala kako će jednogodišnjak pratiti naš tempo, a ni sebi nismo htjeli zadavati dodatan stres. I dobru smo odluku donijeli, kada si sa malom bebom najbolje je ne previše planirati manje stresa za bebu a i za roditelje.
Ujutro smo se probudili svježi i odmorni, u ovo doba godine (ožujak) u Dubaiju nije toliko vruće pa možeš nesmetano razgledavati. Prvi dan u Dubaiju smo ležerno šetali po JBR – u, mislili smo se i okupati ali nam se to učinilo dosta komplicirano s obzirom na Vitu i svlačenje i presvlačenje. Šetnica sama po sebi je lijepa, ima puno sadržaja za djecu i to mi se u Dubaiju sviđa. Stvarno je „ kids frendly“ sve je uredno i čisto i na svakom uglu je neki parkić za klince.
Pitali smo okvirno cijenu ležaljke na plaže i cijene su ovakve : ležaljka ( krevet za 2 osobe ) oko 1400 kn. Dubai je skup, zbilja skup. Npr. Kava i voda su na JBR- u koštale oko 75 kn. Tamo smo i ručali, i cijena za 3 osobe je oko 600 kn sa pićem.

Iduća postaja i nama najzanimljivija je bila Dubai Mall. Dubai Mall je čudo, tamo smo otišli isključivo zbog akvarija a i fontana koje plešu. Akvarij nas je oduševio, a  i Vitu, trčao je vikao „ iba „ – riba. A riba kao u prići, morskih pasa, raža, ma čarobno. Svakako preporučam posjet Dubai Mallu! Fontane su također nevjerojatno posebne, prava atrakcija. U shopping nismo stigli ali ima svega, raznih markiranih trgovina što nas trenutno nije zanimalo!

Dubai je zanimljiv, posebno ako putujete sa starijom djecom od 4 godine na dalje, za njih ima čuda i svakako se planiram vratiti kada Vito bude malo stariji. Jedini problem je u Dubaiju što teško možete pronaći alkoholno piće. Pive ni za lijeka. A kada napokon i nađete na nekim mjestima zabranjuju ulaz djeci.

Sve glavnije atrakcije u Dubaiju daju se obići za 4 do 5 dana, nama se jako svidjelo i u Dubai Marina, po noći. Visoke zgrade koje svijetle daju posebnu čar, sve je puno restorana, šetnica je dovoljno dugačka, pa je Vito uživao trčkarajući okolo. Otišli smo posjetiti i „Miracle Gardens“ , to su vrtovi puni cvijeća, razni likovi iz crtića u cvijetom obliku i mnoge druge atrakcije od cvijeća. Tamo smo išli taxijem, taxi nije toliko skup ali treba paziti koji taxiji se biraju. Skuplji su oni crni Lexusi, Tesle itd. Mogu odudarati drastično od cijene „normalnih“ taxija. Miracle Gardens vrijedi posjetiti, ali nije ništa posebno, zapravo je najveća fora što su uspjeli usred pustinje napraviti  takav jedan vrt. Naknadno smo posjetili najglavnije atrakcije u Dubaiju kao što su Burj Al Arab, Burj Khalifa itd…

Dubai je lijep grad, uređen, ima dovoljno zanimacije i atrakcija, ali je dosta skup. Za klince je idealan. I svakako ga preporučam za jedan kraći boravak ili kao usputnu stanicu prema Maldivima.

Maldivi – blještavilo boja

Ah… Maldivi, što reći? Hajdemo od početka. Dakle nakon kratkog ali slatkog odmora u Dubaiju krenuli smo na Maldive. Let iz Dubaija traje oko 3,5 sata. Idealno za Vitu, da svi skupa u miru preživimo let. Nakon što smo sletjeli na Male, imali smo drugi manji avion ( njihova lokalna aviokompanija ) koji leti 20 minuta na otok Maamigili sa kojeg pak vozi speed boat prema našem resortu – Sun island resort. Resort smo odabrali jer je bio cjenovno najprihvatljiviji, a recenzije su bile dobre. Napokon smo stigli na otok, nakon cjelodnevnog puta iz Dubaija. Čim smo kročili na otok, iako je bio lagani sumrak, odmah primjećujemo da je oko nas sve rajski, ali doslovno. Na ulasku u resort dočeka vas sok i hladni ručnik za osvježit se.

Maldivi su raj, doslovno, onaj raj na zemlji koji gledati na naslovnicama časopisa. Davno sam slinila nad tim slikama i mislila kako je to toliko nedostižno i neuhvatljivo i maštala o danu kada ću možda otići tamo. I evo nas, tu smo mi i malo Vito. Resort u kojem smo bili se zove Sun island resort i ima četiri zvjezdice. Sam resort je soldian što se smještaja tiče, a uređenje okoliša je baš wow. Resort ima bungalove na plaži, bungalove na vodi, vrtne vile i takozvane sunset vile. Mi smo uzeli „superior beach bungalow“, smještaj smo zapravo dogovorili direktno sa hotelom putem maila i uspjeli smo dobiti dobar popust. Cijena hotela sa All inclusive uslugom je bila 3000 USD. Čitali smo puno recenzija da li uzeti ALL inclusive ili puni pansion, dosta diskutabilno. Puni pansion platit ćete nekih 700-800 USD manje, ali cijene pića su dosta skupe, pivo 8 usd, koktel 16-20 usd, cola 6 USD itd. Sam smještaj nije luksuzan, daleko je od toga ali je pravi resort i doživjet ćete prave Maldive. Ja uvijek volim napomenuti kako za pravi doživljaj Maldiva treba odabrati neki od resorta a izbjeći lokalne otoke. Na lokalnim otocima se može proći puno jeftinije, ali to nije to, barem ne za mene. I naravno što je resort na Maldivima skuplji to je i doživljaj veći

Sun island resort je jedan od većih resorta na Maldivima ( a i dalje je jako mali ) onda zamislite koliki su ostali Imate za iznajmiti bicikle i čak 5 restorana na otoku. Mi smo uzeli bicikle (  5usd dan za 1 bicikl ) i vozikali se okolo svaki dan. Svaki dan smo se kupali na drugom mjestu i nije nam dosadilo, dapače uz Vitu nije nam bilo dosadno ni sekunde. U bungalovu skoro nismo ni boravili preko dana. Kupali smo se okolo a Vito je spavao na plažu. Maldivi su idealni za roditelje sa malom djecom, možete se bar malo odmoriti, nema automobila, prometa i vlada neki poseban zen. U glavnom baru svaku večer bila je nekakva animacija, mi smo večeri uglavnom provodili u glavnom baru uz razno razne točke nor utrka rakova, izbor za miss itd. a Vito je plesao ili trčkarao okolo. Resort nudi puno izleta, na koje mi nismo baš mogli otići jer je Vito bio premalen. Vlado je otišao jednu večer na noćno pecanje a taj izlet smo dobili gratis, za goste koji ostaju duže od 6 noći nude upravo taj izlet gratis.

U samom resortu nude raznolike izlete a cijene su od 50-200 usd ovisi o tome što želite, također ronjenje oko otoka je fora, mi smo vidjeli puno ribica, morske pse, raže itd… svaki dan u 18:30 je hranjenje morskih pasa i raža.

Resort je zbila solidan, osoblje je ok a hrana je odlična! Ima svega na izbor, i svakako preporučam minimalno puni pansion. Najbolje vrijeme za posjetiti Maldive je od studenog do svibnja i tada im je najveća sezona. Mi smo u travnju imali prekrasno vrijeme, niti jedan dan nije padala kiša a vidljivost je bila odlična. Svakako bi bilo dobro obaviti neke izlete koji pružaju nezamisliv doživljaj. Mi smo planirali otići na izlet brodom koji obuhvaća: ronjenje sa kitopsinom, ronjenje sa divovskom ražom, kornjačama i dupinima. Ali smo odustali zbog Vite ( još jedan razlog da se vratimo.)

Što još napisati o Maldivima? Svakako ih se treba posjetiti barem jednom u životu, mislim da ćemo se jednog dana vratiti. Najbolje je da provjerite kako nam je bilo na našim divnim fotkama i videu Dubai&Maldivi!