Dachstein, i malo okolo…

Na kabini na Dachstein. Da, dobro piše, vozili smo se NA kabini žičare na 3.000 mnv na Dachstein. A šta sve vidjeti na Dachsteinu i malo okolo, pogledajte dalje u tekstu i fotkama…

Napisao: Mario Slaviček – putopisi blog

MALO O DACHSTEINU… STVARNO MALO…

Dachstein, drugi najviši vrh tzv. Northern Limestone Alps (jedna četvrtina Alpa), ali sa svojih 3.000 mnv nije još ni blizu onim najvišim u cijelim Alpama. No, u Alpama je meni sve posebno (može samo biti više-posebno ili manje-posebno) pa tako i Dachstein… A stvarno se ima što vidjeti i doživjeti…

NA KABINI ŽIČARE NA DACHSTEIN

Da, dobro piše. Na kabini smo se dofurali na Dachstein. Panoramska žičara s dvije velike kabine nalazi se s južne strane Dachsteina, a može se doći skroz do donje stanice i ima dovoljno parkinga, koji se ne plaća ako se ide gore žičarom (cijena je 45 eur za sve). Došli smo tako na red (obavezno se online prijaviti i rezervirati termin) u točno određeni sat, ali sve je malo kasnilo i sve nešto nije bilo po špagi (čudno za austrijance) pa je u tom “našem” terminu bilo još 2 mjesta, a nas je bilo 3. Pa smo morali čekati sljedeću gdje smo prvi ušli u pretpostor. Nakon ulaska u pretpostor, tamo neka ženica u uniformi počne nešto vikati na njemačkom (a nas troje znamo jedino tečno reći “bite ajne viner šnicel und grose bir”), no shvatili smo da deset ljudi treba ići negdje gore, nekih jedan dobar kat u zgradi. I odemo tako mi gore. Kad ono, dolazi kabina (onako, ne mala, za 100 ljudi). Tad smo shvatili da je za nas predviđeno da se vozimo doslovno NA toj ogromnoj kabini, pod vedrim nebom, s vjetrom u kosi (tko ju ima). Neka teta s djetetom je odustala, a muž joj ostao. Mi smo bili (kao) hrabri. U isto vrijeme zastrašujuće i impresivno kad te onak u par minuta vožnje prebace sa 1.700 na 3.000 mnv. Fotke neće dočarati taj filing.

U očekivanju polijetanja…

Ovo je pogled iz ležaljke…

A ono gore je stvarno posebna priča. Viseći most, na kojem se čeka u redu za fotkanje na “stepenicama u ništa”. To su stepenice koje eto – vode u ništa. Ispod je nepregledna provalija, siđeš stepenicama, glumiš da ti je svejedno, netko te pofotka par sekundi i to je to. Prije par godina sam bio tu i imam fotku u potpunom oblaku, koji je baš naišao kad sam ja bio na stepenicama.

Kužite zašto se zovu “Stepenice u ništa”?!

Nakon stepenica, put vodi u ledenu špilju, u kojem su napravljene razne fora skulpture. Kao pasioniranom ljubitelju vlakova, meni je parnjača naravno bila prvi izbor.

Još malo glupiranja na ledenjaku, zatim odličan gulaš i avantura na Dachsteinu je gotova. Posebno!

HALLSTATT

Jučer smo napali Dachstein s južne strane, a danas ćemo ga malo okružiti i sjeverno od Dachsteina posjetiti jedno od najljepših mjesta u Austriji. Samo mjesto Hallstatt, i istoimeno jezero (oke oke, Hallstatter see – naučili smo da se ovo drugo čita “ze”, a ne “sii” ko moja frendica Sanja), su kompletno okruženi planinama. Teško opisljivo. Malo smo se provozali brodićem po jezeru, posjetili rudnik soli (fotke budu izdvojene), prošvrljali gradom (kosturnica je must see) i tak.. ovog puta nisam stigao, ali od prije već sam išao na obližnji vrh tzv. 5 fingers… i to se itekako isplati pogledati.. stvarno lijep gradić, obavezno planirati cjelodnevni boravak!

RUDNIK SOLI IZNAD HALLSTATTA

Jedna od glavnih atrakcija Hallstatta je rudnik soli. Onak, baš fora za posjetiti. Do gore se ide uspinjačom pa onda još malo, stvarno malo, hodanja do ulaza. Razgledavanje traje 90 minuta. Uglavnom se hoda, ima dva tobogana, od kojih na jednoom mjeri i brzinu, uz naravno automatsko fotkanje (puf 6 ojrića), a na kraju vlakić odveze do izlaza. Od dosta interaktivnih sadržaja, izdvojio bi rudara (lutak) koji se kreće i priča nešto o tome kako je teško radio dok nije bio lutak. Cool!

5 PRSTIĆA

Između vrha Dachsteina i jezera Hallstatt, svakako treba otići na vidikovac 5 fingers. Nakon dvije žičare i 20-ak minuta lagane šetnje, stiže se na vidikovac s 5 prozirnih platformi po kojima se hoda i otvaraju se različiti pogledi prema dolini u kojoj je jezero Hallstatt. Stvarno podsjećaju na 5 prstiju. Prekrasno! (P.S. za one zahtjevne koji će odmah primijetiti, da se opravdam hihi, fotke su od prije, fotkane starim mobitelom)

PA MALO OKOLO…

A za potpuni doživljaj ovog dijela Austrije, evo i pokoja fotka onak usput…

PRIJEDLOG RUTE

Kao i skoro svaki putopis, evo prijedlog kako bi se sve ove ljepote mogle vidjeti u smisleno isplaniranom izletu od 4 dana:

1. dan: Zg-Route69-spavanje blizu Dachsteina [mapa]
  2. dan: spavanje-Dachstein-Hallstatt [mapa]
  3. dan: razgledavanje Hallstatta (rudnik soli, kosturnica, 5 fingers, vožnja brodićem) [Top 10 things to do in Hallstatt]