2019. je bila jeb… ilitiga godina putovanja

Lagano se bliži kraj godine i jedino što možemo reći – 2019. je bila jeb… Nikad toliko putovanja, projekata, novih prijatelja, priča…. pa evo kako bi izgledao jedan rezime ili inventura kroz 2019. godinu.

Još jedna godina je iza nas, bila je luda na više načina. Posjetili smo neke nove zemlje, pokrenuli neke nove suradnje, upoznali mnogo novih, zanimljivih ljudi. Možemo reći da smo vrlo zadovoljni. Što smo radili, gdje smo bili ove 2019. godine, ajmo vidjeti mjesec po mjesec.

1.mjesec (siječanj)

Početak godine započeli smo sa super putovanjem u Oman. Oman nas je baš ugodno iznenadio i stvarno bi ga preporučili svakome, ali u kratkim crtama –  odličan narod, ljubazni, nasmiješeni, spremni pomoći svakome. Država je uređena tako da su svi zadovoljni i sve funkcionira onako kako bi trebalo. Druga stvar je priroda – kombinacija svega – od pustinje, preko planina i zelenih oaza do prekrasnih plaža. Kako bi vama olakšali da što jednostavnije i jeftinije organizirate svoje putovanje u Oman napisali smo i detaljni vodič u tri djela:

Vodič za putovanje kroz Oman 1.dio (osnovne informacije, Muscat)

Vodič za putovanje kroz Oman 2.dio (Wadiji, Wahiba Sands, Sur…)

Vodič za putovanje kroz Oman 3.dio (Salalah, Nizwa, Jebel Akhdar, Jebel Shams…)

Oman – Ovako smo čekali novu 2019. godinu u pustinji 🙂

Nakon Omana i sunca smo se malo zaželjeli snijega i hladnoće pa je palo nekoliko vikend skijanja u susjednim zemljama – Kope, Klippitztorl, Lachtal, Kreischberg.

2. mjesec (veljača)

Prvi put u Makedoniji, da još uvijek je bila pod imenom Makedonija, dan nakon što sam se vratio u Hrvatsku službeno ime postalo je Sjeverna Makedonija. Ime se možda promijenilo, ali sve drugo ostalo je isto. Ako tražite super jeftinu destinaciju, fenomenalnu hranu i odlična vina Makedonija je kao omjer uloženog i dobivenog čista petica. Ljudi su fantastični, Ohrid je prekrasan, a hrana je posebna priča pa tako računajte 1 dan Makedonije = 1kg viška 🙂 Cijene su stvarno prihvatljive za svaki džep, npr. ako uzmete hotel s 5 zvjezdica u Skopju platit ćete cca. 50 eura za dvije osobe, što je vrlo jeftinu za takvu kategorizaciju hotela. Ovisnici o cigaretama će ovdje biti isto jako zadovoljni pa smo tako u free duty shopu na granici Makedonije i Grčke našli super jeftine cigarete. Lucky Strike kutija – 12 kuna (1,61 eura) ili bijeli Marlboro – 16 kuna (2,15 eura).

3. mjesec (ožujak)

Place2go – Međunarodni sajam turizma postao je s vremenom pravo okupljalište i druženje Putoholičara s odličnim putopisnim tribinama. Ove godine pričali smo o našem putovanju iz 2018. godine – Put oko svijeta za 30 dana (Južna Koreja, Japan, Havaji i roadtrip zapadna obala SAD-a te o putovanju u Makedoniju. Evo prilike da odmah najavimo i Place2Go 2020. vidimo se opet u ožujku u Areni Zagreb, ovaj put pričamo o našem putovanju na Uskršnji otok.

Putopisno predavanje – Put oko svijeta za 30 dana (Arena Zagreb)

Putopisno predavanje – Makedonija (Arena Zagreb)

Bio je tu i nastup na odličnom humanitarnom talk showu – Ženska Priča koji vodi Marijana Perinić. Tu su još bili Riana Petanjek, Boris Veličan i Vedran Mlikota, a pričali smo o putovanjima. Sav prihod od ulaznica doniran je Europskoj koaliciji protiv raka dojke Europa Donna Hrvatska.

Cijeli video talk showa – Ženska priča na temu putovanja

Ožujak smo završili s putovanjem u Tursku – U suradnji s Turkish Airlines radili smo super turu po Turskoj gdje je fokus putovanja bio vožnja Eastern Express željeznicom po istočnoj Anatoliji

Svi smo čuli za Orient Express – jedan od najslavnijih vlakova u povijesti željeznice koji je vozio na liniji Pariz – Istanbul, a jeste li čuli za Eastern Express? Jedna od najstarijih željeznica u Turskoj, 1365 km vožnje preko sedam pokrajinskih prijestolnica i visoravni Anatolije. Vožnja ovim vlakom toliko je popularna da vaše karte morate rezervirati nekad i do tri mjeseca unaprijed. Ovo je savršen način da se vidi istočni dio Turske jer je cijena vlaka vrlo pristupačna.

Više informacija o ovom putovanju možete vidjeti –> OVDJE

Vožnja vlakom – Eastern Express

Video s puta Eastern Express željeznicom

4. mjesec (travanj)

Početak travnja rezervirali smo za jedno malo drugačije putovanje, imali smo priliku posjetiti jednu od najzatvorenijih, misterioznih zemalja svijeta – Sjevernu Koreju, odnosno sudjelovali smo na Pyongyang maratonu 2019. Ovo je bio 30. maraton u Pyongyangu i tek 6. od kako dopuštaju da se natječu i stranci. Svake godine sve je više stranaca, prošle ih je bilo oko 400, ove godine oko 700 trkača iz cijelog svijeta.

Kako je ulazak u Sjevernu Koreju moguć samo iz Kine par dana smo proveli i u Pekingu.

Kineski zid

Putopis i fotke sa cijelog putovanja i kako smo trčali ulicama Pyongyanga možete vidjeti ovdje –> Propaganda na svakom koraku – Idemo u Sjevernu Koreju

Video – Pyongyang maraton by Putoholičari

Video – Sjeverna Koreja by Putoholičari

5. mjesec (svibanj)

Nekada su naša putovanja vezana i uz školu pa je Iva išla u Rumunjsku s učenicima. Erasmus+ projekti odlični su za škole, učenicima pomažu da uče strani jezik, upoznaju i komuniciraju s vršnjacima iz drugih zemalja, a nama učiteljima da naučimo neke nove načina poučavanja, da vidimo kako to drugi rade, da upoznamo nove ljude i naravno da putujemo. Ove godine u sklopu projekta “Tragovima kulturne baštine” s učenicima sam posjetila nekadašnji glavni grad Rumunjske Targoviste i današnji Bukurešt, te prekrasan dvorac Peles u Sinaii.

Bukurešt

Gradska knjižnica Ante Kovačića iz Zaprešića pozvala nas je da ispričamo priču o Sjevernoj Koreji i kako smo trčali maraton ulicama Pyongyanga.

Croatian Travel Festival – još jedno odlično izdanje najpoznatijeg festivala putnika u Šibeniku. Super ekipa i hrpa putopisnih tribina – već sada rezervirajte vikend za ovaj festival u 2020. godini. Održali smo predavanje o putovanju u Sjevernu Koreju, a naš film pod nazivom “Put oko svijeta za 30 dana” ušao je u finale među 3 najbolja za izbor nagrade Dijane Klarić.

Video iz finala

Nagrada Dijana Klarić – Croatian Travel Festival 2019.

6. mjesec (lipanj)

Da ne bi bilo da ne putujemo kroz Hrvatsku, u suradnji s Turističkom zajednicom Crikvenice istražili smo rivijeru Crikvenice. Prvi put smo vozili električne MTB bicikle koje možete vidjeti dolje na videu.

Vožnja biciklom – rivijera Crikvenice

Branko je bio pozvan u Istanbul da stranim turističkim agencijama predstavi svoje putovanju iz 3. mjeseca – Avantura Eastern Express željeznicom

7. i 8. mjesec (srpanj/kolovoz)

Na red je konačno došla i Južna Amerika jedini kontinent uz Antarktiku koji još nismo posjetili. Napravili smo super rutu od mjesec dana i posjetili Brazil, Čile i Kolumbiju. Posebno nas je veselilo što smo uspjeli posjetiti Uskršnji otok. Ugurao se tu zbog kašnjenja aviona na jedan dan i glavni grad Perua – Lima. Atacama pustinja kao najsuše mjesto na zemlji oduševila nas je prirodom na svakom koraku. Isto takvo oduševljeni smo bili i poznatim slapovima Iguazu koje smo posjetili i s brazilske i argentinske strane. U Brazilu smo osim slapova posjetili Sao Paolo gdje smo posjetili prijatelja kojeg smo upoznali u Sjevernoj Koreji, a u Rio de Janeiro najviše nas je dojmio let helikopterom iznad to ludog grada. Kolumbija nas je vrlo ugodno iznenadila, prekrasna zemlja, s prekrasnom prirodom i vrlo ljubaznim narodom. U Medellinu smo prošli putevima Pabla Escobara, popeli smo se na La Penol, prošetali šarenim ulicama Guatape i na kraju se odmorili na obalama karipskog mora u Cartageni.

Nešto o ovom putovanju možete pročitati na linkovima ispod:

Ovo je bila ruta Južnom Amerikom

Rio de Janeiro – Vožnja helikopterom

Vožnja do slapova Iguazu

Uskršnji otok

Čile – Atacama pustinja

Lima – Peru

Kolumbija – Guatape

9. mjesec (rujan)

Kako smo svih ovih godina dobivali dosta upita dal je moguće krenuti na neko putovanje s nama, odlučili smo u suradnji s agencijom World Traveler napraviti jedan avanturistički program po Tajlandu. Otkrit ćemo kaotični Bangkok od njegovog predgrađa sve do fascinantnih hramova i otkriti kako zaista žive mještani, nezaboravni noćni provod u ludilo Khao San Roada,  “Željeznicu smrti” i koja je to jedina tržnica na svijetu kroz koju prolazi vlak, kušati okuse egzotičnih delicija, spektakularni hramovi Chiang Mai-a itd.

Highlight putovanja slijedi jedinstvenom trekking avanturom, kroz netaknutu prirodu guste tajlandske džungle gdje nas čeka kupanje sa slonovima u seocima lokalnih plemena, rafting bambusovim splavovima i nezaboravne večeri uz logorsku vatru.

Za kraj slijedi prema izboru ludi noćni provod u Pattayi ili ako se ne ubrajaš među noćne ptice relaksacija, istinski tajlandski hedonizam u Hua Hinu, poznatom ljetovalištu nadomak Bangkoka.

Više o turi na koju krećemo za par dana možeš vidjeti –> OVDJE. Nadamo se da će biti prilike za još ovakvih putovanja u 2020. godini gdje nam se možete priključiti.

10. mjesec (listopad)

Pinklecfest u Križevcima – po uzoru na vršnjački Hrvatski putnički festival (Croatian Travel Festival) koji se održava u kasno proljeće, ovaj je križevački kulturno-avanturistički festival posvećen putovanjima smješten u listopad kako bi u jesenskom periodu u središnjem dijelu Hrvatske okupio zaljubljenike svih uzrasta u vožnje, letove, plovidbe i pješačenja te postao mjestom njihovog zajedničkog druženja, razmjene iskustava i zabave.

Festival se odvija s ciljem promicanja i širenja kulturne otvorenosti, tolerantnosti i duhovnog bogatstva, stečenog putovanjem i otkrivanjem nepoznatih krajeva. Osim dokumentarističkog pogleda na zemlje kojim se putuje, putopisi odišu i subjektivnim doživljajem putnika koji ih prezentira.

Održali smo putopisno predavanje o našem putu u Sjevernu Koreju

Pinklecfest – Križevci

Putovanje u Australiju

Branko je dobio priliku raditi “flight review” aviokompanije Emirates na letu iz Zagreba za Australiju i nazad odnosno prikazati kolika je razlika između business i ekonomske klase. Ne možeš vjerovati koliko brže prođe let kad se voziš business klasom 🙂

Cijeli Flight Review možete vidjeti –> OVDJE

Ovo je bio moj drugi posjet Australiji, a ovo je bila ruta koju sam prošao autom.

Ruta

Sydney – Australija

12 apostola

Kažu jedan od najljepših roadtripova na svijetu – Great Ocean Road

Nigdje nikog, skriven duboko u šumi izgleda kao prizor iz nekog apokaliptičnog filma, a kako i nebi kad je zadnji vlak ovdje prošao davne 1987. godine. Dužine 247 metara i visine 20 metara još uvijek je najveći most takve vrste u državi Victoria u Australiji, a napravljen je početkom 20 stoljeća 1916. godine. Sad je ostao samo znak sjećanja na neka zaboravljena vremena kad je samo vožnja vlakom bila veliki doživljaj za čovjeka…..

Dok je Branko putovao Australijom Iva je skoknula do Dubrovnika, sa svojim učenicima je sudjelovala na Međunarodnom filmskom festivalu za djece i mlade gdje su osvojili prvu nagradu za najbolji dokumentarni film.

Dubrovnik

11. mjesec (studeni)

Nakon utrke u Sjevernoj Koreji odlučili smo se za još jednu utrku – za jedini maraton na kojem se trči s jednog kontinenta na drugi – evo nas opet u Istanbulu. Trčali smo 15km na 41. Istanbul maratonu na kojem je sudjelovalo 40 000 ljudi iz više od 100 zemalja.

Nakon maratona u Istanbulu za tjedan dana opet Istanbul 🙂 Kratki vikend u najboljem gradu – morala se iskoristiti akcija Turksih Airlinesa. Sljedeću akciju Turksih Airlinesa za Istanbul možete očekivati krajem 1. mjeseca.

Zalazak sunca – Istanbul

Već duže surađujemo s agencijom STA putovanja Zagreb koja je ove godine postala NOMAGO Travel pa smo se kod njih družili s mnogim putoholičarima, a s Domagojem Severom, Rianom Petanjek i Kruzovima sudjelovali na panelu: Travel influnecer – što znači, kako postati jedan i zašto (ne) volimo taj izraz.

Nomago Travel

Zatim smo na Travelloungu u Zagrebu zajedno s Idom Prester pričali o putovanju u Kolumbiju. Travellounge je nastao iz želje da se iskustvo s putovanja prenese drugima na jedan nov, životan način, kroz priču. Odgovori na pitanje “kako ti je tamo bilo?” i “koliko košta karta?” nisu dovoljan razlog da se odlučimo za neku destinaciju jer želimo više, želimo detalje. Zašto ići tamo? Što se to tamo može probati, vidjeti, doživjeti ili upoznati. Odgovore na takva pitanja dajemo na Travellounge, jednom mjesečno kroz priču onih koji su bili tamo. Večeri putovanja su inspiracija tebi,putniče i razlog bliže odluci da konačno posjetiš destinaciju o kojoj si čuo svašta, ali sada si siguran da ideš.

Travellounge

Kraj mjeseca završili smo s još jednim predavanjem o Sjevernoj Koreji. U Rijeci smo imali čast otvoriti prvi World Traveler’s Bar – seriju putopisnih evenata koja će se odvijati jednom mjesečno i uvijek na drugoj lokaciji.

Više o cijelom eventu World Traveler’s Bar možete pročitati –> OVDJE

World Traveler’s Bar

12. mjesec (prosinac)

Prosinac smo započeli još jednim predavanjem o Sjevernoj Koreji i to u našem Međimurju u Knjižnici Nikola Zrinski. Dolaskom adventa bilo je vrijeme za posjet božićnim sajmovima. Na poziv Turističke zajednice Njemačke posjetili smo božićne sajmove u Münchenu, Nürnbergu i Rothenburgu ob der Tauber. Idući vikend odlučili smo se za susjednu nam Mađarsku. Nekoliko puta smo već posjetili Budimpeštu, ali nikad u božićno vrijeme pa smo to ove godine odlučili ispraviti. Advent u Budimpešti smo povezali i s Aquaworldom koji se nalazi 20km od Budimpešte.

Napisali smo i tekst što vidjeti na Advent u Njemačkim gradovima –> OVDJE

Advent Nurnberg

Aquaworld Budimpešta

Kakva bi to bila inventura kad na kraju ne bi bilo malo statistike:

Najposjećenija sekcija u 2019. na webu Putoholičari je sekcija gdje tražite suputnike za svoja putovanja – Tražim suputnika

Još jedna od najposjećenijih sekcija na našem webu su Akcije aviokarata, a ovo ste najviše kupovali u 2019. nakon objave naših akcija:

Top 10 destinacija:

8. Island
  9. Milano
  10. Maroko – Fez

U 2019. godini na našem webu bilo je malo manje od 3 000 000 posjeta od čega je bilo 1 100 000 jedinstvenih posjetitelja i malo manje od 5 000 000 otvaranja stranica. Ljudi hvala vam na ovim brojkama!

Ovo je bio najgledaniji video na našem facebooku u 2019. godini s više od 274 000 pregleda

Gravity Point u Omanu

Ovo je bilo naših top 9 najboljih fotki na instagramu u 2019. godini.

OBJAVE 2019. u drugim medijima o nama:

BROJKE – 2019.

• 12 država
  • 34 letova
  • 11 predavanja
  • nekoliko tisuća fotografija
  • mnogobrojne uspomene i novi prijatelji

Statistika letova

2020. GODINA

Novu godinu započinjemo putovanjem, kao i obično, idemo u toplije krajeve – Tajland, a čim se vratimo malo zimovanje i skijanje. Nakon toga ćemo vidjeti, u planu su neke nove zemlje, neka nova putovanja gdje nam se vi možete priključiti, radimo na novim projektima o kojima ćemo vas uskoro obavijestiti, a Vama u Novoj Godini želimo što više putovanja, uživanja u stvarima koje volite, a najviše zdravlja jer bez toga badava sve. Ljudi Sretna vam Nova godina.