Santorini – Od bijelih kućica do crnih vulkanskih plaža

Za vrijeme putovanja stalno razmišljam o tome kako bih svoje iskustvo najbolje podijelila s ostalim putnicima. Zapravo ne moram dijeliti apsolutno ništa, ali moje unutarnje ‘ja’ kaže mi da će moje iskustvo možda pomoći nekom drugom da se bolje snađe i bolje iskoristi svoje resurse na toj određenoj destinaciji. Nakom sedmodnevnog intenzivnog putovanja na jedan od najljepših otoka Mediterana, dojmovi su se malo slegnuti  i krenula sam pisati ‘moju priču’ sa Santorinija…

Oduvijek sam htjela posjetiti Kikladske otoke kao i ostatak Grčke. Jako volim Mediteran sa svim svojim bojama, okusima i mirisima te nisam ni sumnjala da ću se u Santorini zaljubiti na prvi pogled. Tako je i bilo.

Iako sam bila smještena u malom mjestu Kharterados, koje se nalazi nadomak Fire, najvećeg grada i dragulja otoka, to nije utjecalo na dojam koji je taj predivan otok ostavio na mene.  Santorini nije prevelik otok i može se posjetiti u 3 do 4 dana. Osim Fire i Oie, koji su poznati po predivnim zalascima sunca uz Imerovigli i Firostefani koji se nalaze između njih, na otoku se može posjetiti ‘caldera’ – vulkanski ostaci, arheološka nalazišta, nekoliko muzeja te mnogobrojne plaže. Sugerirali su mi da posjetim otoke Ios i Folegandros, međutim moje putovanje je bilo isplanirano unaprijed tako da nije imalo smisla putovati na Ios s trajektom čija vožnja traje 4 sata. Nadam se da ću u budućnosti imati priliku posjetiti ih.

santorini-1santorini-2santorini-3

Mislim da je bila dobra ideja otići na Santorini početkom rujna jer iako je otok bio prepun turista kao da smo u špici sezone – kažu da je prava špica bila u kolovozu s hordama turista koji su pristizali s brojnih cruisera te stvarali velike gužve na ulicama Fire i Oie. Santorini je definitivno magnet za turiste. Vjerovatno jedna od, ako ne i najatraktivnija turistička destinacija na koju sam imala priliku putovati.  Usprkos toj činjenici, u nekim trenucima svog boravka na otoku, doživjela sam ‘najslučajniji turizam’ ikad.

Izlet brodicom na Akrotiri plaže – Bijelu, Crvenu i Crnu plažu – koji voze lokalni ribari koje sam sasvim slučajno srela na obali bio je nešto najbolje što sam doživjela tih dana na Santoriniju. Radi se o zbilja jako povoljnom izletu – samo 5 €!, a informacije o tom ‘slučajnom’ izletu ne možete pronaći na promidžbenim letcima ili na Internetu. Možda mi je zbog toga izlet bio još draži. Kako mi je želja bila istraživati otok, a ne samo odmarati na bazenu u hotelu u kojem sa odsjela, inače jako zgodnom mjestu za ‘solo’ putnike – čistom i urednom s onim nekim osjećajem ‘ kao da si kod kuće’, zahvaljujući njegovoj vlasnici, vrlo ljubaznoj gospođi Anni (Hotel Pension Anna). Inače, grupa turista s kojom sam doputovala na Santorini, odsjela je u turističkom središtu Kamarija. Obzirom da sam se prethodno informirala o putovanju, znala sam da želim biti blizu Fire, stoga sam odabrala drugačiji smještaj. U svakom slučaju, svima iz ovih krajeva bih preporučila da za vrijeme glavne sezone putuju charter letovima iz Ljubljane. Ja sam svoj bukirala u turističkoj agenciji Palma travel u Zagrebu.

santorini-6santorini-7santorini-5

Kao što sam napomenula ranije, želja mi je bila istražiti otok sa svim svojim specifičnostima. Tako sam jedan dan uzela ‘rent a car’ i otišla u Pyrgos, malo mjesto u kojem imaš osjećaj da si se udaljio tisućama kilometra od užurbane Fire. Taj osjećaj mira koji sam doživjela u Pyrgosu mi je baš trebao. Inače, putovala sam lokalnim busevima koji sami po sebi također predstavljaju autentično iskustvo Santorinija 🙂

I, da ne zaboravim spomenuti hranu –  od grčkih specijaliteta preporučam souvlaki, hummus, tzatziki i pivo Fix 🙂

Više fotki na – instagram.com/morenamilevoj/

Napisala: Morena Milevoj (myfashion.com.hr)