S, hvala!

U sklopu nagradnog natječaja Emirates traži najinspirativniju priču s putovanja, do objave pobjednika (četvrtak, 13.12.2018.), svaki dan ćemo objaviti nekoliko finalista. I ovo je jedna od priča koja je ušla u finale.

Kad te agresijom i bukom uvuče u svoju nakaradu i svoj ritam shvatiš da je Indija kao gastroskopija; misliš da znaš što te čeka i da si spremna, a završiš u potpunom šoku i bez riječi. U Indiji adrese gube smisao, dijelovi grada postaju nebitni, a puste ulice davno odsanjana utopija. Nađeš se u vrtlogu siromaštva, prljavštine i razmjerno predivnih građevina i upijaš kaos. Ali, ovo nije priča o Indiji. Ovo nije priča o nostalgiji za odlascima u bolnicu ili za hranom s previše currija. Ovo je priča o osobi koja mi je veliku, prljavu, bučnu, ali i veličanstvenu Indiju učinila pristupačnijom, podnošljivijom i na trenutke strasnijom. Priča koja počinje od sredine, a čiji se kraj nadzire tek u, za travanj prehladnom, izlasku sunca nad zagrebačkim aerodromom.

Dan je peti i previjam se od bolova u tami potpuno prosječne hotelske sobe. Ne razmišljam o tvrdoglavom ljetnom suncu koje lijeno njeguje pročelje Taj Mahala niti o savršeno nesavršenoj kombinaciji mirisa i boja na lokalnoj tržnici odakle veseli povici i uzbuđeno cjenkanje dopiru do zatvorenog prozora sobe 219. Dok mi se duša rastaje s tijelom, on laganim kružnim pokretima prenosi toplinu svojih dlanova na moje od bola obamrle bubrege. Ovo je priča o njemu. O njemu koji je sa mnom probdio noći, a zatim se ujutro vozio sa strancem na motoru u potrazi za ljekarnama. O njemu koji me nebrojeno puta pratio u bolnice gdje se neumorno borio s birokracijom da bi me na kraju gurao po aerodromu u kolicima za prtljagu. Ovo je priča o njegovoj ljubavi zbog koje je plave ulice Jodhpura vidio samo s krova hotela zbog potrebe da me pazi i onda kad me nemoguće probuditi zbog svih lijekova koje sam primila. Neke osobe naprosto zaslužuju patetiku. A neke priče, početak.

Dan je prvi. Izlazimo iz zgrade aerodroma i očekivano je vruće. Neočekivano nemamo internet ni ideju kako doći u hotel. Deset kila na leđima ostavlja dojam barem dvadeset, a obližnji KFC nema wifi. U New Delhiju smo. Spajamo se na mobilni internet i naručujemo prvi taxi. Indija nas je uzela pod svoje okrilje i poput starim znancima surovo nam pred očima izmjenjuje impresivne građevine i siromaštvo koje nema sretno lice, a koje privlači pa i onaj zalutali pogled. Tijela su nam malaksala od neke neizdržive preosjetljivosti, a um s izuzetnim naporom usvaja sva lica ove čarobne zemlje.

Niže se novi grad i nova bolnica. Dan je sedmi. Siromaštvo prestaje biti bolna svakodnevnica i postaje naprosto nelagodna okolnost. Silazimo s netipično roza tuk tuka i sa svega nekoliko rupija plaćamo nasmiješenog dobronamjernika čiji znojni zadah gotovo prevladava ustajali miris kravlje balege. Prestajemo biti jedna od truba u prometnom orkestru buke i dopuštamo gužvi da nas vodi svojim nepredvidivim tokom. Odlazak u prethodno rezervirani hotel smiješni je i daleki san pa ulazimo u prvi haustor koji nas doziva svojim šarenilom i pretvrdim madracima. Ležim u polusnu i tek jedva svjesna svog postojanja osjećam njegovu ruku na svojoj. On to meni masira dlan u najprljavijem hotelu u ovom dijelu Indije. Kupim nespretno zaostale atome snage i jedva čujno progovaram: “S, hvala”.

“Riba je morala završiti u bolnici na drugom kraju svijeta da shvati da bih za nju učinio sve”.

Napokon udišem punim plućima i dopuštam mirisu ustajalosti i currija da obuzmu moje umorno ljudsko tijelo. Ovo je ipak priča o nama. O meni, tragičnoj akterici filma bez jasnog žanra i smisla i priča o njemu, jedinoj osobi kojoj sam rekla najlakše i najsigurnije “da” jer sad znam da bih zbog njega do kraja života prala zube kupovnom vodom u kupaonici punoj mrava.

Napisala: Petra Kontić

#FlyBetter s Emiratesom!

Jedna od najvećih aviokompanija na svijetu, Emirates, vlasnik je i najveće svjetske flote zrakoplova Airbus A380 i Boeing 777 koja broji 270 zrakoplova, povezujući ljude diljem svoje globalne mreže od 159 destinacija u 85 zemalja. U Hrvatskoj je Emirates prisutan od lipnja 2017. godine i izravnim dnevnim letom povezuje Zagreb sa svojim kozmopolitskom sjedištem – Dubaijem. Nedavno je Emirates pokorio dodjelu prestižnu dodjelu nagrada ULTRA 2018. te je proglašen najboljom aviokompanijom na svijetu.