Put putujem…

U sklopu nagradnog natječaja Emirates traži najinspirativniju priču s putovanja, do objave pobjednika (četvrtak, 13.12.2018.), svaki dan ćemo objaviti nekoliko finalista. I ovo je jedna od priča koja je ušla u finale.

Svi mi imamo svoje razloge za putovanja ali često te razloge pronalazimo tek kasnije. Putovanje nam pomaže na mnogo načina kako bismo u potpunosti cijenili i apsorbirali promjene koje prolazimo, odvojili vrijeme da se opustimo, odražavali i cijenili ono što smo postali.

Bio sam totalno druga osoba kad sam prvi put putovao. Naravno, shvatio sam da trebam pauzu od korporativnog divljeg svijeta, ali nisam imao pojma koliko, ili kako bi me odluka mijenjala za ostatak mog života! Ovo je do sada moj najosobniji članak, moja realizacija života nakon putovanja neprekidno od 2015. godine  – od samostalnog vraćanja do zaljubljenosti u još jednog backpackera.

SIGURNOST

Prije putovanja, uvijek sam bio zabrinut što drugi ljudi misle o meni. Kako sam izgledao i bio obučen. Bilo mi je stvarno važno, često se pitajući, izgledam li dobro za druženje i da li sam i ja jedan od onih čudnih ljudi s kojima sam se družio. Uvijek sam bio zabrinut zbog dobivanja težine. Uvijek sam morao izgledati “prezentiran” da bih impresionirao ljude i mislio sam da sam stvarno trebao da ljudi prihvaćaju i vole mene takvog kakvog jesam – umaskiranog.

Sada sam sigurniji u moju boju, moju težinu, moj odabir odjeće u usporedbi s mojim “brendiranim” životom prije. Uvjeren sam u sebe i privlačim ljude koji me vole zbog toga tko sam i što radim…putnik, putujem.

ZNAM ŠTO JE LJUBAV

U redu, već sam bio u odnosima. Lošim odnosima. Moj je život bio pun nesigurnosti, a s time su išli ljubomora i neka vrsta natjecanja „tko će bolje“. Odlučio sam ostaviti sve iza sebe i voljeti se … znate li što se dogodilo tijekom solo putovanja? Shvatio sam svoj san u savršenom trenutku, mislim da sam bio spreman ponovno se zaljubiti, najprije u sebe pa u nju, moju današnju podršku u svemu. Naučio sam kako istinski voljeti nekoga! Kada ste s pravom osobom, osjećate se sigurno, sretno i znate da je netko uvijek tamo da raspakira vašu osobnu životnu prtljagu.

ZAMKA NATJECANJA

Često sam se natjecao čak i kad sam bio klinac koji je volio sport i sve moguće vrste nadmetanja. Uvijek sam želio impresionirati ljude koliko sam bio pametan, spretan, brz i kako mogu nositi sve zadatke koji se stave ispred mene. Uvijek sam uz sebe trebao ljude koji primjećuju da sam najbolji u mom polju, u tome što radim… ali sada, zašto bih se trebao osjećati kao da se moram natjecati? Impresioniraj sam sebe!! Moj je život već ispunjen, samo moram biti siguran da će sve što radim biti pozitivno i učiniti me boljom osobom.

PONIZNOST

Da, čak sam i to naučio! Mislio sam da su sva ta postignuća kojima sam težio otkad sam bio dijete, da dođem do položaja i načina života, bila impresivnija od ostalih ljudi. Bio sam neiskusni golobradi mladić s naprednom karijerom i imao sve materijalne stvari koje mogu kupiti. Ali kad sam počeo putovati, nisam bio nitko. Ono što sam postigao bilo je ništa i volio sam to, kao novu vrstu slobode! Kupio sam mir! Imam puno stvari za učenje u životu i to će samo doći s više iskustva.

Tijekom putovanja, čak sam naučio kako čistiti hostelski WC u zamjenu za krevet – to mi je velika stvar! Spavali smo vani u šatoru tijekom hladnih zimskih noći samo kako bismo održali naš volonterski posao.  Putovanje mi samo pomaže  shvatiti da što više znam o životu, to više ne znam ništa, što svaki sljedeći dan čini još više uzbudljivijim i nepredvidivim.

NAUČIO SAM KAKO UISTINU CIJENITI STVARI

U prošlosti su visoku vrijednost imale skupe stvari, koje sam rado platio kreditnom karticom. Činjenica da su kreditne kartice pokazatelj uspjeha, sada mi se od tog plače, ali plače s osmijehom! Mislio sam da je sreća potpuno nova odjeća, gadgeti visoke tehnologije, vikend u hotelu s 5 zvjezdica u Parizu ili skupa večera u luksuznom otmjenom šik restoranu. Sve što bi moglo izgledati dobro drugim ljudima, ali meni više ne.

Danas, ništa takvo ne želim. Moj je život jednostavniji, ispunjeniji, sretniji. Znam sve svoje stvari (imam čak imena za većinu njih), cijenim odjeću koju posjedujem. Zahvalan sam ako uopće kupim nešto novo. Sada gotovo nikada ništa ne kupujem na impuls, uzmem vremena da razmislim o tome koliko stvarno trebam kupiti nove stvari. Pa i ako kupim, onda se osjećam jako sretno i puno  cijenim ono što trebam i imam.

NAUČIO SAM MNOGO NOVIH VJEŠTINA

Prije nego što sam mislio da su mi jedino vještine koje trebam poboljšati bili Microsoft Office i programiranje, budući da sam se morao nositi s puno pritiska od strane nepoželjnih ljudi i stvoriti hrpe dokumenata, Excel listova i PowerPoint prezentacija, sada s ponosom mogu reći da znam kako popraviti krevete u hotelskom stilu, kako očistiti wc, kako kuhati doručak za puno gostiju, koristiti rijeku za pranje rublja, kako pravilno rasporediti financije i kako raditi u baru! Vještine koje će mi svakako ponekad pomoći u životu.

ONO ŠTO SAM NAJVIŠE NAUČIO JE KAKO BITI SRETAN I ZADOVOLJAN ONIM ŠTO IMAM I SHVATITI DA VEĆ IMAM SVE ŠTO ODUVIJEK SANJAM. TO JE MOJ PUT, MOJ ŽIVOT, MOJE PUTOVANJE…

Moram biti iskren. Ako moram birati između Dubaia i Australije, Australija je kontinent, država, otok koji svakako više želim posjetiti. Nema sumnje da je Australija jedna od najudaljenijih, najfascinantnijih i najrazvijenijih zemalja svijeta. Obdarena bezbrojnim prirodnim čudima, obiljem divljih životinja, blistavim plažama, kozmopolitskim metropolama i velikim prostranstvima, lako je zaključiti zašto je ova zemlja toliko privlačna kao turistička destinacija. Ne samo da odgovara svakom ukusu, proračunu, dobi ili interesu, već donosi i jedinstvena iskustva koja je gotovo nemoguće pronaći negdje drugdje. Od zadivljujućeg razgledavanja do prekrasnih kopnenih i vodenih avantura, apsolutno vam ništa od navedenog loše ne možete učiniti ta prekrasna, za mene još neistražena tajna ljubav.

Međutim, kako se često događa u životu, do dobre stvari najteže je doći. Očito nije lako odlučiti o posjeti jednoj od najudaljenijih zemalja svijeta – dug put, kratko vrijeme, a ponekad i prilično skupi letovi.

Unatoč tome, prema onima koji su već podlegli i odlučili otići, sve je to ništa u usporedbi s prekrasnim australskim iskustvom. Kad jednom dođete, najvjerojatnije nikad više ne biste htjeli otići. Osim toga, Australija je mnogo više od raja za one koji traže avanturizam. To je užitak za gastronome, ljubitelje umjetnosti i šarmantne atmosfere s prijateljskom prirodom i visokom kvalitetom života koji čine Australiju prekrasnom, gostoljubivom zemljom.

Napisao: Matija Marković

#FlyBetter s Emiratesom!

Jedna od najvećih aviokompanija na svijetu, Emirates, vlasnik je i najveće svjetske flote zrakoplova Airbus A380 i Boeing 777 koja broji 270 zrakoplova, povezujući ljude diljem svoje globalne mreže od 159 destinacija u 85 zemalja. U Hrvatskoj je Emirates prisutan od lipnja 2017. godine i izravnim dnevnim letom povezuje Zagreb sa svojim kozmopolitskom sjedištem – Dubaijem. Nedavno je Emirates pokorio dodjelu prestižnu dodjelu nagrada ULTRA 2018. te je proglašen najboljom aviokompanijom na svijetu.