Poslovna putovanja su važna, ako ne i neophodna za uspjeh na poslu


Danas su poslovna putovanja važna, ako ne i neophodna za uspjeh na poslu, ne samo zbog njihovog pozitivnog utjecaja na posao, nego i zbog prilika za širenje vidika i razvoja potencijala zaposlenika

  • Zaposlenici smatraju poslovna putovanja prilikom za profesionalni razvoj: 54% ispitamika iz Hrvatske želi provesti vrijeme sa svojim kolegama, a 47% putuje da bi potaklo rast i razvoj tvrtke
  • Dvije trećine ispitanika iz Hrvatske (64%) smatra da ih odvajanje vremena za zabavu na poslovnom putovanju čini uspješnijima i učinkovitijima na poslovnim sastancima
  • Nova istraživanja Poslovnog Booking.com-a otkrivaju sličnosti i razlike između profesija u poimanju putovanja i njihovog utjecaja na profesionalni uspjeh

 67% poslovnih putnika iz Hrvatske smatra da upoznavanje novih kultura i odredišta pridonosi njihovu poslovnom uspjehu, pri čemu većinu čine zaposleni u sektorima obrazovanja (74%), zaposlenici u lokalnoj i državnoj upravi (71%) i zaposleni u prodaji (70%).

To su neki od glavnih zaključaka najnovijih istraživanja Poslovnog Booking.com-a, globalnog lidera u povezivanju poslovnih putnika s najvećim izborom smještaja. Istraživanje je provedeno među 17.000 zaposlenika iz 24 zemlje među kojima je i Hrvatska, a otkriva koliko su poslovnim putnicima putovanja važna za profesionalni rast i uspjeh na poslu, uključujući važne razlike između profesija.

Zaposlenici koriste poslovna putovanja kao priliku za profesionalno usavršavanje

Na pitanje o tome što žele postići na poslovnim putovanjima, više od pola ispitanika iz Hrvatske (58%) navodi učenje novih vještina dok su globalni podaci nešto drugačiji, skoro polovica (48%), navodi širenje i rast poslovanja tvrtke.

Zaposlenici iz Hrvatske smatraju da su najuzbudljivije destinacije pune poslovnih prilika Zagreb, Sydney i London.

Međutim, uspoređujući različite profesije rezultati globalnog istraživanja otkrivaju niz osobnih i poslovnih ambicija za rastom kod globalnih ispitanika:

  • Zaposleni u područjima zdravstva i socijalne skrbi (45%), umjetnosti i kulture (43%), obrazovanja (41%) te medija i komunikacija (41%) traže inspiraciju i ideje koje će moći primijeniti u svakodnevnom poslu (u odnosu na 37% ukupnog prosjeka)
  • Polovica (50%) zaposlenih u humanitarnim i nevladinim organizacijama želi provoditi vrijeme s kolegama i klijentima te ojačati poslovne odnose (u odnosu na 36% ukupnog prosjeka)
  • Glavni cilj Oružanih snaga i zaposlenih u obrazovanju (po 41%) jest stjecanje novih vještina koje će moći primijeniti u svom poslu (u odnosu na 36% prosjeka)
  • Upoznavanje nove kulture i njezinog utjecaja na poslovanje glavni je cilj zaposlenih u sektoru turizma i putovanja (39%), konzultanata u menadžmentu (37%) te arhitekata i dizajnera (36% u odnosu na 30% prosjeka

Putovanja imaju značajan utjecaj na poslovni uspjeh u brojnim profesijama

Skoro polovica zaposlenih (51%) rekla je da mogućnost izdvajanja nekoliko sati za privatno uživanje u odredištu tijekom poslovnog putovanja ima pozitivan učinak na uspjeh poslovnih sastanaka, što je najizraženije među konzultantima u menadžmentu (58%) te arhitektima i dizajnerima (57%).

Unatoč prednostima moderne tehnologije i naprednih komunikacijskih kanala, postoji osnovan poslovni razlog za sastanke uživo. Dvije trećine (65%) ispitanika iz Hrvatske smatra da su sastanci uživo s kolegama i klijentima ključni za poslovni uspjeh, iako ih čak 56% (ispitanika iz Hrvatske) nastoji izbjeći interakciju s putničkim agentima i osobama koje se bave organizacijom smještaja.

Prilikom putovanja na odmor zaposlenici iz Hrvatske imaju različite ideje o odmoru. Zaposlenici u bankarskom sektoru preferiraju romantično putovanje s partnerom (31%), zaposlenici u obrazovnom sektoru preferiraju odlazak na festivale i događanja (36%) dok zaposlenici u sektoru proizvodnje i logistike preferiraju solo putovanja (20%)

Putovanja, poslovna ili za odmor nisu uvijek bez stresa

Top pet stresnih faktora putnika iz Hrvatske prema istraživanju Booking.com-a su otkazivanje putovanja ili kašnjenje (54%), nagla bolest, prehlada (47%), loš Wi-fi ili zaboravljanje nekog bitnog predmeta od kuće ili s posla (oba 37%) i nepoznavanje jezika lokacije na kojoj se putnik nalazi (37%).

Na žalost, ne mogu svi odvojiti poslovno od privatnog. Prilikom putovanja na odmor 24% zaposlenih putnika iz Hrvatske ne može se do kraja opustiti tijekom odmora a čak 41% tvrdi da moraju imati pristup internetu zbog posla. Zaposleni u sektoru prodaje (27%) najteže se opuštaju tijekom odmora jer veoma često moraju obavljati poslovne telefonske razgovore.

Smještaj prilagođen poslovnim putnicima ključan je za poticanje potencijala poslovnih putovanja

Odabir pravog smještaja igra ključnu ulogu u povećanju potencijala poslovnog putovanja. Više od polovice ispitanika iz Hrvatske (66%) smatraju da veliki izbor dostupnih smještaja za jednu noć prilikom poslovnih putovanja čini putovanja privlačnijim, a 41% se slaže s tvrdnjom da su velik izbor načina putovanja i smještaja za poslovne putnike u današnje vrijeme neophodni.

Udoban krevet (66%) i jak WiFi signal (58%) nalaze se na vrhu popisa ključnih sadržaja za poslovne putnike iz Hrvatske, nakon čega slijedi kvalitetan doručak (42%). Izbor smještaja uvelike ovisi o lokaciji, a jednostavan pristup sastancima (59%) i lokacija oko centra grada (30%) spadaju među top prioritete. Uz Poslovni Booking.com, objekti koji nude navedene sadržaje koje su prijašnji poslovni putnici pozitivno ocijenili prikazuju se pri vrhu rezultata pretrage.

Kada je riječ o najčešće rezerviranim vrstama smještaja po profesijama putnika iz Hrvatske tijekom poslovnog putovanja i tijekom odmora:

  • zaposlenici u bankarskom sektoru za poslovno putovanje najvjerojatnije će rezervirati smještaj za korisnike srednje kupovne moći (53%) koji nudi odličan doručak (32%), a kad putuju na odmor bitno im je da lokacija ima određeni šarm (29%) i da se nalazi u blizini centra grada (41)
  • zaposleni u sektoru prodaje najčešće će rezervirati smještaj u all-inclusive destinacijama (28%) i žele biti u blizini vrhunskih restorana i noćnog života (19%) i u modernom susjedstvu (19%), a vrlo vjerojatno će odabrati smještaj koji ima terasu ili evente na krovu hotela (22%)
  • zaposleni u sektorima proizvodnje i logistike tijekom putovanja za odmor biraju smještaj koji ih podsjeća na dom (16%) i žele biti blizu zelenila i parkova (35%)
  • zaposleni u sektoru tehnologija i programiranja žele doživjeti nešto novo i vidjeti nove zadivljujuće lokacije (54%)

Poslovni Booking.com poslovnim putnicima olakšava traženje, pronalazak i odabir smještaja iz širokog izbora objekata prilagođenih njihovim potrebama te im time pomaže u povezivanju s idealnim smještajem – bez obzira na to odražava li profesionalne želje, ciljeve poslovnog puta ili životni stil općenito.

“Upoznavanje novih kultura i odredišta te širenje vidika kroz putovanja postali su iznimno važni za poslovni uspjeh, pogotovo u današnjem sve povezanijem globaliziranom društvu. Bez obzira na profesiju, današnji su poslovni putnici svjesniji vrijednosti putovanja za tvrtku i njih same. Odabir smještaja igra ključnu ulogu, a današnji poslovni putnici traže lokaciju, fleksibilnost i pojedine sadržaje u skladu sa svojim potrebama,” rekla je Ripsy Bandourian, viša direktorica u odjelu za razvoj proizvoda u Poslovnom Booking.com-u.

„Proučavajući podatke i recenzije milijuna poslovnih putnika možemo olakšati pronalazak smještajnih objekata koje su ostali poslovni putnici preporučili bez sužavanja izbora. Putnici mogu i dalje uživati u fleksibilnosti i slobodi personaliziranja iskustva na poslovnom putovanju, a sve to unutar pravila i okvira tvrtke.“