Idemo u Puerto de la Cruz, s klincem/ima! (Tenerife)

U prošlom članku Martina nas je povela u Loro park, a danas idemo u Puerto de la Cruz. Putopis je preporuka za one koji putuju s klincima, ali i za sve one koji uskoro planiraju posjetiti Tenerife.

Hola Puerto de la Cruz. Evo nas, počinjemo današnju avanturu. Po dobrom starom običaju, dan započinjemo doručkom (jer svako jutro jedno jaje… tra la la la la la la la). U planu je obići najvažnije znamenitosti grada a za to je potrebno već ujutro osigurati dovoljno energije. Vođeni jučerašnjim super iskustvom gdje je mali Tin The Traveler uspio izdržati cijeli dan u Loro parku bez popodnevnog spavanja (a isto je uspio i na dan puta – ruku na srce nakon 15 sati puta i meni je bilo dosta) i bez ikakve drame, nadamo se da će i današnji dan proći u istom ritmu jer da bi obišli sve što je u planu danas treba nam cijeli dan.

Na početku nekoliko kratkih info o našem gradu domaćinu. Puerto de la Cruz smješten je na sjevero-zapadnoj strani otoka, i ima veći broj domaćeg stanovništva nego na jugu. Poznat je po turizmu, plantažama banana i u novije doba sve manje ribarstvu. Ovo je zeleniji dio otoka. Hodajući gradom primjećuju se kontrasti između starog dijela grada, uskih pitoresknih uličica sa trgovima, crkvama, domaćim stanovništvom, većom mogućnosti isprobavanja tradicionalne hrane, od novijeg dijela grada gdje se prostiru nebrojeni kompleksi apartmana, resorti, bazeni, arhitektonska čudesa i slični „gadgeti“ masovnog turizma.

Prije nego se bacimo na slikice, top 10 things to do/see in Puerto de la Cruz (ne nužno tim redoslijedom):

1. Loro park
  7. Lago Martianez
  8. Playa Martianez
  9. Orotava valley
  10. Naravno pojesti nešto tradicionalno dok ste još ne sjeveru i nije sve podređeno turistima kao na jugu …

Za početak uživancija na crnom vulkanskom pijesku prekrasne plaže Jardin…

Iako nije najsunčanije doba dana, poprilično je ugodno i bez problema se mogu malo umočiti nožice u ocean ili barem uživati u ljepotama plaže. Klinci će obožavati topao crni pijesak , koji je kao da hodaš po toplom pudingu od čokolade (ok pijesak ko pijesak, ali ja sam očarana Tenerifima i meni je ovaj kao da hodaš po toplom pudingu od čokolade, let’s just leave it at that) i još ako su manji klinci, a imate sa sobom i neku kanticu i lopaticu – uživancija (ako i nemate možete istu kupiti na svakom uglu a možda i ne ako niste spremni na posljedice igranja u pijesku ili nemate rezervnu odjeću). Kupanje danas na plaži baš i nije moguće jer puše vjetrić i valovi su i preko 5 metara but never mind, surferi uživaju. Moram priznati da smo primijetili da je grad pun turista treće dobi ? i to uglavnom britanaca i svi ali baš svi se voze električnim kolicima/motoričima, ne zato jer nitko ne može hodat nego eto jednostavno izabiru ne hodat, a ako su mlađi onda koriste dan kako bi dobili svoju dobro poznatu rozu boji tena i naglasili pjegice, a navečer piju sve do čega dođu, (nemojte me krivo shvatit ja nemam ništa protiv britanaca/pink-a/pjegica/cuganja u potocima, ali za ne hodanje se još dvoumim )

Nakon Playe Jardin (sunce je konačno odlučilo surađivati u punom smislu riječi) odlazimo do kompleksa Lago Martianez koji su zapravo umjetno sagrađeni „bazeni“ sa oceanskom vodom kako bi se omogućilo kupanje i sunčanje u Puerto de la Cruzu koji je imao manjak prirodnih plaža te se smatraju najvećim muzejom suvremene umjetnosti sa bazenima u Europi. Lago Martianez dizajnirao je Cesar Manrique. Kompleks je stvarno „breath taking“ kako po danu tako i po noći i stvarno spada u “must see“ stvari u Puerto de la Cruzu. Odlično je što se nalazi odmah uz glavnu šetnjicu te je u blizini svih restorana, kafića, dućana i sveg što bi vam moglo trebati. Odličan su izbor za osvježiti se tokom vrućeg dana ali napominjemo da je voda poprilično hladna oceanska tako da smo kupanje preskočili. Nakon razgledavanja i šetnjice i obavezan usputni ples koji je isto postao tradicija jer mali gospodin jednostavno ne može proći pokraj nekog tko svira a da on barem malo ne sudjeluje u showu, nastavljamo dalje.

Očaranost Lago Martianezom nastavljamo i kratkom laganom šetnjom dolazimo do plaže Martianez. Još jedne prekrasne plaže sa crnim pijeskom. Mekan mekan topli pijesak po kojem je uživancija hodati. A i pogled nije za baciti. Naravno da smo morali malo prošetati i po fontani kako bi doživljaj bio potpun. Red močenja nožica, red igre u pijesku začinjeno prekrasnim pogledom i nastupa glad. Odluka pada na Mc Donalds (znam, shame on us, ali to su “rijetki petki„ pa se tješim da je ok) da ne gubimo puno vremena jer tek smo otprilike na polovici danas planiranih stvari.

Nakon klopice (pa makar i junk) brzinska kavica i sladoled na glavnoj šetnjici i vrijeme je da se uputimo na glavni gradski trg Puerto de la Cruza, Plaza el Charco kojem će prethoditi razgledavanje crkve Nuestra Senora de Pena de Francia. Trg je simpatičan manji trg okružen restoranima kafićima suvenirnicama. Pa svakako iskoristite priliku za kupnju neke uspomene, činjenica je da je najjeftinije kupit kod kineza a i izbor je ogroman. Tako doslovce možete kupiti sve vrste suvenira vezanih uz Tenerife ali bez problema će se tu naći i suvenir Londona ili New Yorka, kip Bude ili venecijanske maske za karneval, vjerujem da ako bi si dali malo više truda mogli bi naći i Vegetu i Kraševe napolitanke. Ali ono što stvarno nisam uspjela skužit zašto, je sve puno ovakvih „suvenira“, privjesci pimpeki (pardon my french ali nemam trenutno drugi izraz ), otvarači boca pimpeki, magneti pimpeki, eto ako netko zna pozadinu ovog neka me slobodno prosvijetli.
Ok suveniri kupljeni.Pristojni vjerujte… ? i vrijeme je za parkić koji se nalazi na trgu, a i Tin Tin je i više nego odlično izdržao skoro cijeli dan tako da ostatak dana on određuje što i kako. So playground it is…

Dakle cjelodnevni hod, plaže, trgovi, crkve,suveniri i slično, rezultirali su pobunom gladnih trbuščića i tko bolji za utažiti glad od dobre stare prijateljice , njenog veličanstva PAELLE… mljac njam, mljac njam.

I naravno njene najbolje prijateljice SANGRIJE! Salut!

Stay tuned! Na sutrašnjem rasporedu su Icod de los Vinos (el Drago Milenario) i Santa Cruz de Tenerife (glavni grad) nakon čega selimo kofere na jug otoka.