London – centar svijeta

London – centar svijeta, tako barem kaže naš čitatelj Frane koji ga je nedavno posjetio i javio nam se sa svojim dojmovima. Ajmo vidjeti kako mu je bilo u Londonu.

Frane Medini - London„Konačno!“ –  Izgovaram naglas dok se naš Airbus 319 spušta na pistu londonske zračne luke Heathrow. Isplatilo se probuditi u 2 sata ujutro za stići na avion iz Splita za London preko Zagreba, a još više se isplatilo čekati taj trenutak dolaska u centar svijeta za koji sam se pripremao doslovno 10 godina. Kao i na prethodnim putovanjima, suputnica mi je bila B., a već po slijetanju nas je dočekalo sunčano vrijeme i ugodna temperatura. Prvo moramo pomaknuti kazaljke na satu za sat vremena unatrag. Krenimo prema centru grada, koji je udaljen malo manje od sata vožnje autobusom od terminala broj 1.

Frane Medini - LondonPrvo zaustavljanje je bilo kod Albert Memoriala, spomenika izgrađenog kao uspomena na supruga kraljice Viktorije, nasuprot Royal Albert Hallu. Uskačemo u autobus i pravac Westminster. Centar centra. Masa ljudi cirkulira od Westminsterske opatije do Houses of Parliament, gdje zastajemo radi fotografiranja ispod Big Bena i kod poznatih crvenih telefonskih govornica. Put nas vodi do Buckinghamske palače, ali stižemo prekasno za vidjeti smjenu straže. Napokon možemo krenuti do hotela, smještenog u četvrti Bloomsbury, u blizini stanice King’s Cross i nakratko se odmoriti. Večer provodimo u laganoj ali dosta dugoj šetnji od hotela do London Eye-a. Šetnja nas vodi kroz Soho i  kinesku četvrt, gdje se nalaze brojni restorani, što ovaj kvart čini središtem noćnog života. Krečući se južnije, dolazimo do trga Trafalgar, kojim dominira Nelsonov stup, okružen kipovima i fontanama, dok je pozadini Nacionalna galerija obasjana reflektorima. Šetnja završava kod mosta Hungerford Railway. U hotel se vraćamo poznatim crvenim autobusom na dva kata. Najefikasnije je kupiti Oyster karticu koju nadoplatite sa željenim iznosom i prilikom ulaska u autobus ili u podzemnu željeznicu samo prislonite na aparat.

Frane Medini - London

Iduće jutro započinjemo pješačenje od St. Paul’s Cathedral, projektiranu od strane Christophera Wrena, preko Millennium Bridge-a, otvorenog 2000. godine, koji vodi na južnu obalu. Na južnoj obali se nalazi poznati muzej moderne umjetnosti Tate Modern, prenamjenjen iz elektrane u izložbeni prostor. Odmah pokraj se smjestilo elizabetansko kazalište Shakespeare’s Globe, nudeći predstave na otvorenom tijekom ljetnih mjeseci. Šetnju prekidamo posjetom tržnici Borough uz degustaciju delicija sa svih strana svijeta. Približavamo se Tower Bridge-u, ujedno i najpoznatijem mostu u Londonu. Prelazimo ga i ulazimo u Tower of London. Svakako vrijedi čekati u redu i diviti se kraljevskim draguljima. U Toweru je kolonija od 7 gavrana i legenda kaže ukoliko oni odlete da će kraljevstvo propasti. Kratka stanka i dolazimo do Piccadilly Circusa, kojeg krasi kip Erosa i mnogobrojne svjetleće reklame. Sve zaljubljenike u slikarstvo zasigurno će privući Nacionalna galerija, dvije ulice udaljene od Piccadilly-a.

Frane Medini - LondonFrane Medini - LondonFrane Medini - London

Dan treći. Počela je lagana kišica dok se vozimo do Greenwicha, ali to nas ne sprječava da se prošetamo do Royal Observatory-a i fotografiramo se na nultom meridijanu koji dijeli istočnu i zapadnu Zemljinu hemisferu. U grad se vraćamo brodom. Popodne je idealno za obilazak British Museuma, najstarijeg javnog muzeja na svijetu. Naravno, nije moguće u nekoliko sati ga cijelog obići, te smo stoga izabrali samo nekoliko sekcija, među kojima su čuvene egipatske mumije. Dan je dug, a veliki muzeji su besplatni. Imamo vremena za brzinski obilazak Tate Moderna, prije nego padnemo sa nogu od umora.

Četvrti dan počinjemo podužim razgledom Prirodoslovnog muzeja. Uz najpopularnije modele i kosture dinosaura, tu su još i mamuti u stvarnoj veličini, ljudska biologija, reptili, minerali i meteori, simulacija potresa, te još mnogo toga. Svi ljubitelji prirode će zasigurno uživati u ovom muzeju. Desetominutnom šetnjom do Knightsbridgea se stiže do najpoznatije i najekskluzivnije robne kuće – Harrod’s. Oni dubljeg džepa mogu se prepustiti shoppingu od igle do lokomotive. Vraćamo se na ulicu Regent, prigodno okićenu za Božić i prolazimo nezaobilaznom ulicom svakog ovisnika o kupnji – Oxford Street. Pao je mrak i gužva u gradu se smanjila, pa odlazimo do London Eye-a i uživamo u polusatnoj noćnoj vožnji i spektakularnom pogledu sa vrha!

Posljednji, peti dan u gradu smo iskoristili za muzej voštanih figura Madame Tussauds. Obilazak cijelog muzeja traje manje od jednog sata, a ulaznice smo imali unaprijed rezervirane, kao i za ostale atrakcije koje smo obilazili, a plaćale su se. „To je to, ne stignemo više ništa obići.“– Promrmljam dok jedem sendvič u zalogajnici. Najbolje bi bilo uputiti se u hotel po stvari i krenuti natrag u zračnu luku. Očekivao sam veće gužve na Heathrowu, ali na sreću sve smo jako brzo obavili i opskrbili se suvenirima i sitnicama iz duty free dućana. Avion za Zagreb je kasnio pola sata, te sam u zadnji tren uspio uhvatiti let za Split. Jedino što mogu reći je da se svakako vraćam natrag u London, koji me je naprosto oduševio!